01-11-2010, 10:07 PM
Garmin løbeur. Hvilket? Del din mening og erfaringer
/SK
|
Garmin løbeur?
|
|
01-11-2010, 10:32 PM
Jeg har i mange år brugt et Garmin Forerunner 205, hvilket nok er det ur fra Garmin som giver flest funktioner for pengene. Bruger selv nu et Garmin Forerunner 405HR, som har lidt mindre funktioner, men ligner mere et almindeligt ur og har puls.
Det har virkeligt givet mig glæde ved løb og elsker især at løbe mod mig selv med de indbyggede programmer. Løber fast 3 til 4 gange om ugen.........
01-11-2010, 11:11 PM
My .50 cents....
Jeg har både et Garmin forerunner 305 og 405, begge med pulsmåler - jeg købte den "smarte" 405 først, men noget utilfreds valgte jeg at supplere med en 305.. 405 ligner som nævnt mest et rigtigt ur, og sidder godt på håndledet, men jeg har aldrig rigtig kunne forlige mig med batteriets holdbarhed, som er ualmindeligt ringe - i det mindste i min version. Et andet ankepunkt er den trykfølsomme krans, hvis følsomhed ganske vist kan justeres, men det fungere bare ikke optimalt i min optik... 305 er af udseende mere klodset, men sidder helt fornuftigt på håndledet. Batteriets holdbarhed er i min version vææææsentligt bedre en i 405´eren. Trykknapperne er desuden - i min optik - klart at foretrække fremfor den trykfølsomme krans på 405' eren - særligt hvis man bærer løbehandsker om vinteren. 205' eren har jeg ikke, men basalt set er det vist en 305' er uden en pulsmåler og lidt andet legetøj... Endeligt er der jo en prisforskel på ca. 40-50 % eller mere, mellem 305' eren og 405' eren, alt afhængig af hvor man køber og hvilken model...
01-11-2010, 11:38 PM
Har 205 og den har alt hvad man har brug for. I stedet for en model med pulsmåler har jeg købt den mindste ipod.
01-11-2010, 11:39 PM
Jeg har et Garmin 405HR, som jeg er meget tilfreds med - det er rigtigt, at man lige skal vænne sig til den "touch-følsomme" ring, når man skal betjene uret, men det er jo kun en vanesag. Jeg har brugt det både til løb og mountainbiking.
Batterilevetiden har jeg aldrig haft problemer med - jeg brugte det, til at måle distance, rute, tid og hastighed under DANCON march i Helmand og der kørte det med GPS og det hele i 3-4 timer uafbrudt uden at bruge mere end halvdelen af batteritiden. Eneste alternativ, som jeg ville overveje til Garmin 405HR ville være et Polar RS800cx Multisport: http://pulsure.dk/shop/pulsure/loeb/pola...sport.html /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
02-11-2010, 04:22 PM
02-11-2010, 07:39 PM
Har altid brugt div Polar ure, men synes at gps løbeure er et sjovt skridt videre.
For filan hvor der åbner sig en verden. Trænings journalen skriver jo sig selv, når man kobler uret til computeren. Alle informationer er tilgængelige. Bevares! Den Heuer klokke er sgu lækker, men mangler ligesom noget. Perfekt som back-up ur!!! Blev grebet!!!, købte 405'eren.... /SK
02-11-2010, 08:26 PM
Super godt valg. Det bliver du glad for i længden.
Fik du min CD?
02-11-2010, 08:32 PM
Den er ankommet idag, men har ikke hentet den endnu...
Gælder mig... Stor tak!! /SK
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|