Remme med "skuldre"
#1
Hej Forum

Jeg har for nyligt fået lavet en 24 mm rem med "skuldre", således at den passer på mit Anonimo ur med en lug bredde på 22 mm. Jeg kan godt lide en bred rem med en stor spænde ligesom på et Panerai ur. I starten syntes jeg at det var "lige i øjet", men efter at have haft den på i en lille uges tid er jeg kommet i tvivl. Synes måske at remmen bryder urets linier en smule. Jeg er relativ ny indenfor "ur-verdenen" og kunne godt tænke mig at høre jer garvede ur-folks mening omkring modificerede remme.

İmage
Ikke det bedste billede at vise det på, men har ikke andre lige pt.
Svar
#2
Det gør ikke det helt store for mig. Men vil godt give dig ret i at det er noget jeg ville vælge fra hvis jeg fik valget. Synes mere at det bryder remmens linier end urets.
Svar
#3
Hej Jeremy

Hvorfor ikke danne dig din egen mening? Hvad du synes om æstetik og udseende er der kun én der kan vurdere........... og det er dig selv. Hvad vi andre synes om denne eller hin modificerede rem (eller farven på urskiven, eller kassens udformning etc. etc. etc), er uendeligt ligegyldigt, hvis du selv synes den er flot. Og du vil alligevel ikke opleve at "alle garvede ur-folk" vil være enige. Hvad du vil bruge vores for/imod-svar på, kan jeg ikke helt se Icon_smil

Hilsen Peter
Svar
#4
Korrekt lavet, så de slutter pænt, synes jeg det er OK. Det er jo den mulighed man har, hvis man skal ha en 24 mm rem på 22 mm hornafstand, og det passer ret godt til en del ure. Det er en ren smagssag - og hver man for sig og sin mening.

Det kan også være eneste mulighed for visse ure med integreret lænke, hvor hornbredde kan være meget begrænset, fordi originallænken kan ha haft endestykker, og lænker jo derved oftest netop har skuldre.
Dette er et dårligt billede af noget der ikke er jordens mest spændende ur (billigt fund på marked) men hvor løsningen også her var skuldre - hvis man kan se det på billedet (nederst på uret ser man remmen er helt smal hvor den går på).
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Synes ikke det gør så meget, kan ikke selv lide det, men det er jo subjektivt hvordan man har det med det.

Jeg har dog altid bare sat en 24 mm rem på mine 22 mm ure, hvilket jeg synes ser bedre ud, end at give dem "skuldre" som du selv skriver. De kan sagtens presses ind.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)