Info om ur og urværk.
Men det pågældende ur har ikke benyttet denne metode. Det er et ganske alm. ETA 2824-2
Det der står med temp. er IMHO bare marketingsgeil.
Svar
Kim T Skrev:
ClausT Skrev:Kan der være olie i uret, som i Sinn UX? Det skal jo omkring Sinn for at få et service..... Det samme gælder U2, hvori der er en slags gas..... Hvad det er godt for, ved jeg faktisk ikke.....
Er det ikke for at uret skal kunne klare trykket ved de store dybder det er fremstillet til Icon_question
Det tror jeg..........
Det tror jeg også, men det gælder vist ikke for det viste - firkantede ur - jeg tror det er en simpel opgave, men ellers som Magnum skriver, kan man jo tage den dyrere løsning og sende det til Sinn - så bliver det sikkert perfekt. Jeg ville gå til Krognos eller Mølbak når nu det er CPH vi taler om, men erkendt, når man ser ure som har været nede hos fabrikken - Omega og IWC - så ser det jo meget godt ud det de laver Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg ville gå til Krognos eller Mølbak når nu det er CPH vi taler om.........
+1
Svar
Kim T Skrev:
ClausT Skrev:Kan der være olie i uret, som i Sinn UX? Det skal jo omkring Sinn for at få et service..... Det samme gælder U2, hvori der er en slags gas..... Hvad det er godt for, ved jeg faktisk ikke.....
Er det ikke for at uret skal kunne klare trykket ved de store dybder det er fremstillet til Icon_question
Det tror jeg..........
UX er med olie, så det kan holde til det høje tryk. U2 og gas, ved jeg ikke lige noget om. Men ja, en urmager burde da vide det......
Svar
ClausT Skrev:
Kim T Skrev:
Det tror jeg..........
UX er med olie, så det kan holde til det høje tryk. U2 og gas, ved jeg ikke lige noget om. Men ja, en urmager burde da vide det......
Sådan en tank/firkant - er næppe bygget til tryk af betydning, så jeg tror absolut ikke der er andet der inde end luft og 2842 eller hvad det nu var Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Takker for den gode dialog og henvender mig til Jørgen Krognos, hvis uret begynder at vise svaghedstegn.

Urmageren, jeg henvendte mig til, kender ikke til Sinn ure og blev usikker på hvad der ville ske hvis han åbnede det og det var oliefyldt.

Han fik blot uret i hånden og jeg havde ikke alle oplysningerne med, som jeg har givet her.

Han anbefalede at man kontaktede Sinn i Tyskland, men det synes jeg var lige overdrevet nok.

Rart at vide, at det er et rimeligt simpelt værk, der sidder i uret. Uret bliver ikke brugt til badning eller dykning, men bruges til pænere brug i fritiden.

Har dykkerure til de andre formål. Icon_mrgreen
Mvh Kim 
Svar
avantismo Skrev:Jeg henvender mig til Jørgen Krognos, hvis uret begynder at vise svaghedstegn.

Det burde altså ikke ske inden for de næste par år, hvis du har købt uret fra nyt for 1 år siden - det kan holde meget længere. (Det fremgår dog ikke af dit indlæg hvor gammelt uret er)
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Jeg har købt uret privat sidste år.

Det var nyt og havde aldrig været taget i brug af den tidligere ejer.

Uret er oprindeligt købt i Tyskland Januar 2009
Mvh Kim 
Svar
avantismo Skrev:Jeg har købt uret privat sidste år.

Det var nyt og havde aldrig været taget i brug af den tidligere ejer.

Uret er oprindeligt købt i Tyskland Januar 2009
Vent 6 år MINDST med at bekymre dig. Hvorfor urmageren kunne få tanken at et firkantet ur skulle være oliefyldt (for tryk sikkerhed) lyder underligt. Tryksikre ure er generelt runde og har skruekrone osv. inden man bestemmer sig for olie-fyld i selve uret, og så er de heller ikke mekaniske med 2842 eller 2824 som der måske skulle stå oprindeligt (skvulp skvulp iu olie istedet for tik tak Icon_e_biggrin )- så jeg fatter ikke den urmager helt ærligt
Nyd bare uret på armen - det er fint nok som det er
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg nyder uret Icon_e_biggrin
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)