25-07-2010, 10:22 PM
Baun Skrev:7K for en nyserviceret Seamaster 300 automatic uden box og papirer synes jeg er ok.Ja det bakker jo Stinger op i at man ikke bare kan sige - gå efter kasse og papirer. Ja hvis uret koster 7 t og der er et ur med alt tilbehør og et uden, så er den klar nok, men ellers betaler man jo for kasse og papirer.
1-2 K mere med box og papirer vil også være ok. Prisen skiller lidt ved om det er den "gamle" caliver 1120 eller nyere co-axial. 1120 fungerer fint mens co-axial selvfølgelig er lidt "finere".
vh Baun
Det kan være OK hvis det skal sælges videre, som trådstarter jo er inde på, men hvis man ender med ikke at sælge videre, kan det jo godt være tosset at smide 2 t efter en tom kasse og nogle papirer, så det er rent prisspørgsmål om man vil ha det med og betale for det for sådan et ur.
Eneste afgørende ting er, om uret er ægte nok. Det kan være lidt lettere at checke med papirer osv. men ellers er det et rent prisspørgsmål.
Jeg er heller ikke 100% sikker på, at kasse og papirer giver lige så meget ekstra pris alle steder, som herinde hos os nørder hos vintageure.
I den blå avis og en del andre steder, giver det nok ekstra, men måske ikke lige så afgørende?
Taler vi en speedmaster 105.003 eller et manuelt daytona - så bliver det med kasse og papirer for alvor et issue til gengæld, men også for alvor en pris
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)