Nye divers vs. Vintage divers - Den Ultimative test....
....er det vel ikke, men hermed følger mine erfaringerne (omend de er begrænsede når det drejer sig om vintage....)

Baun var så venlig at låne mig 6 vintage ure, heraf var de 4 divers, som jo er mit interesseområde. Størrelsemæssigt er vintage divers jo lidt mindre end de nye, som ofte er over 42mm.

(hvis nogen er i tvivl, er det Baun's de øverste, og mine de nederste)
İmage

Jeg vil prøve at beskrive min vurdering af de 6 ure herunder. Desværre aner jeg ikke hvad deres typebetegnelse er Icon_redface

Først følger et ur, som jeg forventede mig meget af. Et super flot ur, som er i nystand.
İmage
İmage
İmage
Designet tiltaler mig meget. Uret er utroligt lækkert, men desværre passer det bare ikke til mit håndled. Om det er meshlænkens skyld ved jeg ikke.....

Omega Seamaster 300 er en absolut klassikker, som Planet Ocean i dag vel må kaldes en hommage til.....
İmage
Uret sidder perfekt på min arm, og er en god størrelse. Jeg kan sagtens fristes af sådan et......

Dette ur er slet ikke mig, dog må jeg erkende at det er utrolig rart at have på. Hvilket må tilskrives den bette størrelse og vægt Icon_mrgreen
İmage
İmage
İmage

Denne Seamaster har før fristet mig, og det er et superur, som sidder perfekt på min arm. Men stadig for lille til at det RIGTIGT kan friste....
İmage

Dette ur syner sort, men lynetten er faktisk blå. Lækkert ur...
İmage
İmage
İmage
Let og fin sag, men det er ikke det der frister mig mest af de lånte ure....

Det ur som har overrasket mig mest, er dette "Jedi"....
İmage
İmage
İmage
Det er nok størrelsen, som er tæt på det jeg er vant til, der gør at dette er min favorit, selv om jeg ikke er til vintage OG chronografer....

Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg stadig mest til de nye ure.... Men der er vintageure, som er kommet noget tættere på min ønskeliste Icon_mrgreen

Tak til Per, for en utrolig flot gestus. Det er ikke enhver som ville låne 6 af sine "børn" ud... Men jeg ved også at Per har et afslappet forhold til sine ure.... Det er jo KUN ure, men alligevel skal du have stor tak. Jeg er blevet meget klogere.....
Svar
ClausT Skrev:İmage
Dette er helt klart min favorit, af de viste.
ClausT Skrev:Tak til Per, for en utrolig flot gestus. Det er ikke enhver som ville låne 6 af sine "børn" ud... Men jeg ved også at Per har et afslappet forhold til sine ure.... Det er jo KUN ure, men alligevel skal du have stor tak. Jeg er blevet meget klogere
Ja, det er rimmelig cool, bare lige at aflevere 6, så fine ure Icon_e_surprised
Hatten af for tilliden, der udvises Icon_e_biggrin

Kim
Svar
Urene fanger heller ikke mig
men helt enig flot gestus Icon_cool
Svar
Nu tror jeg jo at Claus passer godt på mine ure så det er jo ikke nogen egentlig risiko at låne dem ud....

Men man kan godt komme til at savne dem, faktisk. Ikke mindst når man ser de flotte billeder Claus leverer.

vh Baun
Svar
Go visuel gennemgang Claus.
Sjovt at følge dig gennem de forskellige ure, men en decideret vintage man bliver du aldrig tror jeg.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Men kogt ned til hvad det handler om Claus skal der eller er der noget vintage på vej til kassen Icon_question
Svar
Jeg har stadig en lille kærlighed til Omega "Big Blue".... Det er et utroligt flot ur. Men desværre ligger de til +25k i flot stand..... Desuden er jeg ret låst når jeg ejer et Pam243 til 36k.....
Svar
Tror ikke jeg helt kender modellen kan godt se at Pamet må gå hvis andre i den klasse skal ind
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)