Endnu en dykker
#1
For et års tid siden besluttede jeg mig for at udvikle samlingen med Seamaster dykkere.

Det tager jo lidt vtid, men der kommer da en ny engang imellem. Dels udbydes de ikke så ofte - der er vel 50 dress for hvert dykker dels er de jo så også lidt dyrere og ikke mindst er standen lidt vanskeligere med krans osv.

Men i sidste uge landede jeg denne skønne Omega dykker.

Sammenlignet med visse andre Omega dykkere fra perioden første halvdel af 70'erne kan den synes lidt farveløs.... men så kan man jo kvikke den op med andre visere som denne på Chrono24.

[url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?dosearch=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&searchexplain=1&SEARCH_BRAND_ID=187&MODEL=166.091&SEARCH_PMIN=0&SEARCH_PMAX=0&SEARCH_PCURR=USD&SUCH_MATERIAL_ID=&SEARCH_COUNTRY_ID=&SEARCH_REGION_ID=&ENTERDATE=&SORTORDER=1&STARTSEARCH=START+SEARCH&SEARCHSTATS_BRAND_ID=187&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index ... TERIAL_ID=[/url]

Min står nyistandsat fra Omega og 100% originalt så vidt jeg kan bedømme:

İmage
İmage
İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
#2
Superflot. Årstal? og hvad trækker viserne rundt i den?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
@Baun.
Selvom du i en tidligere post (fremragende) anvendte ordet "skulpturel" om Ploprof, så havde jeg ikke set denne komme. - Du er overraskelsernes mand.

Selvfølgelig måtte jeg på jagt i "old-omegas" for at se om 166.0091 er lige så skulpturel som en Flightmaster.
Nederst på siden om Pilot-line watches, har Steve Waddington dette glimrende billede:

İmage
Seamaster 166.0090 - Seamaster 166.0091 - Flightmaster (kaliber 911)

Steve Waddington bemærker også i artiklen, at Seamasteren har en mindre hvælvet bagkasse end Flightmasteren, så tendensen til "at tårne sig op" fra håndleddet er mindre.

Sandelig et flot og dristigt indkøb til din samling, og interessant, som bredde, fokus og interesse kan udvikle sig.
Du har til gengæld inspireret min jagt på "en lille guld-tingest" med 30 T2 SC RG Icon_e_surprised

Ser frem til at se den "med håndleddet" på UR10

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#4
Lækker urkasse, fed mesh, smukke visere og tydelige markeringer Icon_cool Det ur kan jeg rigtig godt lide, Per Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
#5
som Torben siger Ref. 166.091

Det er Cal 1002 og årgangen er ikke fastslået endnu - men som sagt første halvdel af 70'erne.

Den sidder på armen lige nu - og er ikke unbehagelig Icon_mrgreen

vh Baun
Svar
#6
Fedt ur.

Det er enten 1012 eller 1002. Skiven ser desværre ud til at være skiftet ur. Den er magen til den der sidder på SHOM 200. Kassen er arbejdet meget flot op.
Svar
#7
Skive og visere er nye. Mesh lænken er også af nyere dato. Drejekransen er også ny, de gamle er af plastic, de nye har metal indlæg.
Kassen ser ret ny ud. Med alle de andre dele, så kunne det godt være en ny kasse også. Uret kan godt været lavet af nye stumper, så det eneste vintage er værket. Men ellers meget sjov Omega model.
İmage
Svar
#8
Magnum Skrev:Skive og visere er nye. Mesh lænken er også af nyere dato. Drejekransen er også ny, de gamle er af plastic, de nye har metal indlæg.
Kassen ser ret ny ud. Med alle de andre dele, så kunne det godt være en ny kasse også. Uret kan godt været lavet af nye stumper, så det eneste vintage er værket. Men ellers meget sjov Omega model.

Der er regning fra Omega på 5500 kr for istandsættelse, så det er nok det den er!

vh baun
Svar
#9
Baun Skrev:
Magnum Skrev:Skive og visere er nye. Mesh lænken er også af nyere dato. Drejekransen er også ny, de gamle er af plastic, de nye har metal indlæg.
Kassen ser ret ny ud. Med alle de andre dele, så kunne det godt være en ny kasse også. Uret kan godt været lavet af nye stumper, så det eneste vintage er værket. Men ellers meget sjov Omega model.

Der er regning fra Omega på 5500 kr for istandsættelse, så det er nok det den er!

vh baun

Omega istandsætter ikke altid, især ikke når det er nemmere/billigere at bruge nye dele. Har set rigtigt mange "renoveringer" fra Omega, hvor værket nærmest var det eneste originale tilbage.
Har set flere istandsættelser hvor kassen var ny, så det er ikke usædvanligt!
Har enda set en Speedmaster 105.003 komme tilbage med en ny 145.012 "Professionel" skive.
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)