underlige Omega lomme/armbundsure på Lauritz
#1
Hvem har en kommentar til den samling af Omega ure fra 1915-1920 på Lauritz?
Mvh. Peter
Svar
#2
psn Skrev:Hvem har en kommentar til den samling af Omega ure fra 1915-1920 på Lauritz?

Jeg ved ikke hvad det er for noget, men ikke i scope for min samling i hvert fald!

vh Baun
Svar
#3
ligner noget hjemmelavet Icon_e_surprised

hilsen Ib
Svar
#4
Det er hjemmelavet.
Ingen af disse ure er fra Omegas fabrik som armbåndsure.
Det er lommeure der er lavet om til armbåndsure.

Til tider ser man dem også på eBay. F.ex. som Regulateur.
Ikke lige min kop te.

//
Icon_+1
Svar
#5
Jeg var ude og kigge på dem i sidste uge.
Der fik jeg at vide at de (Lauritz.com) havde fundet ud af, at de ikke var ægte, og at de ville blive taget af auktionen.
Men det ser da ikke ud til at der er sket noget endnu?!
Mvh
Rasmus Jul Christiansen
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.Chrono.dk">www.Chrono.dk</a><!-- w -->
Svar
#6
Næh - typiske mariager - som sådan ikke noget der er forkert at sælge over Lauritz - burde bare fremgå at de er mariage - ombyggede lommeure. Det fremgår de er rasteurerede o.s.v. men ikke at det er ombyggede. I princippet er de som forholdsvis fornuftigt prissatte i forhold til Ebay - ikke billige ikke dyre. Ting som man skal se efter, hvis man vil gå med mariage - som jo har en stor størrelse (50 mm og over) er dels tykkelsen, som ikke skal være voldsom, dels skiven - som ikke bør være faket så det ser ud som om det har været officer ur fra www1 eller andet men bare holdt neutralt - og endeligt kan man jo se lidt til værket, som kan være alt fra simpelt Omega (som ikke var specielt flot altid) - til det finere med svanehals og skruede chatoner. Der kan være stor forskel.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Det var også, som jeg troede. Altså sammenbyg - evt. med nytilvirkede kasser. Nogle af dem synes jeg dog har karakter af fake, idet skiven ikke er helt neutral. Jeg undrede mig dog blot over, at de kom så forholdsvis hurtigt op i pris.
Mvh. Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)