sælge til udlandet
#1
Hej jeg har et ur tilsalg som en fyr fra malaysia gerne vil købe,
han vil overføre penge inden jeg sender ur osv, hvad kan der være af fælder, jeg har hørt at hvis køber betaler med dækningsløs check, figurer pengene på min konto indtil den "bouncer" og hvis jeg i mellemtiden har sendt uret er løbet kørt.
Har nogle herinde erfaringer, det drejer sig om 61000,- så råd modtages gerne

Mvh Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
#2
Du har FULDSTÆNDIG ret! - Pengene SER UD TIL at være på kontoen - men pludselig står du med 0,- på kontoen og et afsendt ur... Har du Googlet ALT hvad du har på sælgeren?? Navn, mail, adresse, konto mv. mv. mv. -- Nogle gange svømmer hajerne jo lidt rundt blandt fiskene inden nogen bider på ved du!! Icon_evil

- TAG DIG I AGT FOR AT, SOM LUGTER DET MINDSTE!!!

Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
#3
jeg vil væde en sommer hat på det er FUSK Robert som har et ur til salg her inde er også blivet kontaket at en fyr fra malaysia og det er ikke blivet til noget !



morten b Skrev:Du har FULDSTÆNDIG ret! - Pengene SER UD TIL at være på kontoen - men pludselig står du med 0,- på kontoen og et afsendt ur... Har du Googlet ALT hvad du har på sælgeren?? Navn, mail, adresse, konto mv. mv. mv. -- Nogle gange svømmer hajerne jo lidt rundt blandt fiskene inden nogen bider på ved du!! Icon_evil

- TAG DIG I AGT FOR AT, SOM LUGTER DET MINDSTE!!!

Morten
Svar
#4
JEG turde ikke, men jeg er også en vatp.. Icon_e_wink
Svar
#5
Glem ALT om det ... som Bekker skriver er det med 99,99% sikkerhed fusk. Jeg er blevet kontaktet et hav af gange af folk fra Malaysia og Singapore som vil købe ure jeg har tilsalg.

Når de får at vide, at uret først bliver sendt når pengene er clearet af banken og at jeg udemærket kender alle scams'ne i bogen, så hører man sjovt nok ikke et pip mere fra dem! Icon_mrgreen

Icon_e_confused le J


ps .. kender personligt til en som sendte et IWC Portuguese Perpetual Cal til Malaysia her fra DK og fik diddily squad .. heldigvis fik han efter noget tovtrækkeri med banken pengene refunderet af dem, da de havde fortalt ham, inden han sendte uret, at pengene stod på hans konto og var 100% sikre! .. det var bare ikke tilfældet Icon_e_sad
Svar
#6
Enig - det er med 99,9% snyd - men hvis han vil sende penge, og du ikke har en anden køber, så kan du da la ham. Bare du ikke sender noget før banken har skriftligt erklæret pengene 100% clearede så du kan hæve og bruge dem, og køber er indstillet på at der går den tid der går, indtil de er clearede

Det går han jo normalt ikke med til, han har jo ingen sikkerhed for at du sender uret.

Det er efter min mening umuligt at sende ure til Malaysia eller Nigeria f.eks. uden kontanterne er sikre i lommen.

Er alle helt vilde på opgaven, - og uret er dyrt nok til at rumme en Escrow - så er der mange danske store advokatkontorer som har partners i Malaysia som de står inde for. Her kan man aftale en Escrow mod at sælger betaler gebyret (eller man deler) - og så frigives pengene når uret er ankommet til advokat kontoret i Malaysia. Er det en partner som findes gennem et stort dansk advokatkontor, kan man få dem til at stå inde for partneren - men det koster jo nemt 10% af prisen for et dyrt ur - og så er fidusen nok væk.
Banker kan også, (ex HSBC for at få en rigtig international storbank) - klare en Escrow. Det kræver værdien er stor nok til at Escrow omk. procenten holdes nede.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)