Grundforløbet
Nu har jeg været 3 uger på Den Danske Urmagerskole, og det kører bare.

Jeg har fået lavet flere forskellige ting, men er nu lige blevet færdig med en lidt større sag, min nittebænk.
Den er lavet fra bunden af rå materialer: Skinne messing og stål. Jeg har filet ståldelen og messing delen til mål og i perfekte vinkler, i hånden. Jeg har også drejet skruerne, filet kærv, undersænket dem til at følge overfladen, hærdet og anløbet dem, samt boret alle hullerne. Det har taget mig to uger på skolen, og nu er jeg gået igang med at et sæt understøttere til den.

Når men her er et par billeder:
İmage
İmage
Svar
Flot arbejde Icon_exclaim . Det er altid godt, at komme godt fra "start" Icon_e_wink .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Det virker som om du har valgt helt rigtigt. I det job er netop kærlighed til at gøre ting "fuldkomment" vigtigt - suppler det med din musik som jo er lidt det modsatte - og du vil få perfekt balance Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak, fordi du holder os opdateret. Jeg synes det er sjovt at følge med fra sidelinien i dén uddannelse, som du så åbenlyst brænder så meget for Icon_e_smile Gode fotos, btw Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Er den med eller uden propper? Min var fyldt som en gammel Berbers tænder der ikke har fået andet end mynthe the med sukker.

Den ser meget flot ud.
Svar
Mange tak for de rosende ord... De varmer! Icon_e_smile

Hannover du har helt ret! Efter 7 timer ved drejestolen, hvor du arbejder på de perfekte understøttere til din nittebænk, som bare skal være total lige, skarpe hjørner og højglanspolerede... Så er det godt at gå i den anden retning, og lave noget dejlig rå black metal, eller noget virkelig brutal dødsmetal! Icon_e_smile Faktisk er der et par andre heavy dudes på skolen!

At jeg brænder for håndværket og faget bliver jeg mere sikker på, dag for dag!

Heh, og tak Joepete... Det er bare min Nokia N73, og to lysstof rør, som gjorde tricket! Icon_razz

Og jeg kan da lige tilføje at det er min første messing del, første ståldel, og første skruer... Ingen ommere endnu! Icon_e_smile Men der er også et par småfejl, så som de to prikker ved siden af 7 mm hullet (Det største)... Jeg blev vidst lidt for ivrig, med at lave kørner prikker, efter opstregningen! Icon_razz Også kærven på den ene skruer er ikke helt lige men bliver en smule større mod enden...

Men det med ommere det skal nok komme! Icon_e_wink
Svar
Jeg tror lige jeg skal have fundet min nittebænk i morgen, så kan vi lave en tråd, hvor alle urmagere "flasher" deres nittebænk Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Den må ha' været i urmagerskolens pensum i mange år efterhånden....

Tik-Tak
<!-- e --><a href="mailto:martin@ostergaardureguld.dk">martin@ostergaardureguld.dk</a><!-- e -->
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)