18-07-2009, 07:59 PM
For en måneds tid siden landede jeg en King Seiko fra august 1972. Uret er dermed fra mit fødeår og min -måned. Uret er tiltænkt at skulle være min dress klokke. Uret har været forbi Horsens, hvor det er blevet efterset, smurt, har fået nyt glas og en skiverensning. Urkassen har jeg selv været igang med, og der skal stadig gøres lidt mere arbejde der. Uret er dog nu i en stand, så det godt kan tåle en tur på armen, og at se dagens lys her på forum
Inden i uret tikker der et 5626A urværk. Værket slår med 28800 bph, har hack and wind, ligesom det også har dag- og datoquickset. Urværkets "bror" er 5625 modellen, som har datovisning men ingen dagsangivelse. En del af King Seiko modellerne blev chronometer certificeret, hvorimod andre ikke gjorde det.

Inden i uret tikker der et 5626A urværk. Værket slår med 28800 bph, har hack and wind, ligesom det også har dag- og datoquickset. Urværkets "bror" er 5625 modellen, som har datovisning men ingen dagsangivelse. En del af King Seiko modellerne blev chronometer certificeret, hvorimod andre ikke gjorde det.

De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)