Titanium-ur til ca. 1k??
#1
Jeg er på udkig efter et ur til min kammerat, som 'lider' af nikkel-allergi. Derfor skal det nok være titanium.

Vi har talt lidt om Seiko eller måske Citizen. Quartz-værk. Prisklassen skal være ca 1k. Findes det 'emner' i dette prisleje? Og i bekræftende tilfælde; hvilke - og hvor kan de købes?

NB! Uret skal være maskulint/kraftigt og diver. Umiddelbart tiltaler Monstret ham (selvom dette er mekanisk), men denne vil jo nok 'afføde' en allergisk reaktion...

Tak for hjælpen og god weekend...
Svar
#2
Er der ikke niget med at man kan gi ure´s bagside noget klar negelak??


Sociologen Skrev:Jeg er på udkig efter et ur til min kammerat, som 'lider' af nikkel-allergi. Derfor skal det nok være titanium.

Vi har talt lidt om Seiko eller måske Citizen. Quartz-værk. Prisklassen skal være ca 1k. Findes det 'emner' i dette prisleje? Og i bekræftende tilfælde; hvilke - og hvor kan de købes?

NB! Uret skal være maskulint/kraftigt og diver. Umiddelbart tiltaler Monstret ham (selvom dette er mekanisk), men denne vil jo nok 'afføde' en allergisk reaktion...

Tak for hjælpen og god weekend...
Svar
#3
Så vidt jeg ved er 316 stål ikke noget problem for nikkelallergikere. Se også linket!!

[url]"http://carlf.com/fileadmin/cfi/brochures___d_line/StainlSteel_DK_2005.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://carlf.com/fileadmin/cfi/brochure ... K_2005.pdf[/url]
Svar
#4
Tak for jeres svar. Kammeraten besluttede sig for, at han ville prøve sig med et Orange Monster - evt. med neglelak på bagkassen (og en natorem), hvis han 'slår ud'.
Svar
#5
Citat:Så vidt jeg ved er 316 stål ikke noget problem for nikkelallergikere. Se også linket!!
Ikke at være kontrær bare for en god ordens skyld, men der er en del mennesker som er så allergiske at 316 stål går ikke. Jeg trodde ikke heller på sagen før jeg såg med egne øjne reaktionen... Det groteske er at der er også en del folk som ikke kan klare titanium... Og underligt nok, nogle af de her mega-allergiske individer kan klare 14 og 18 kt guld (hvor jeg vil tro er alt muligt skidt med i legeringen...).
Nej - jeg vil anbefalle at din ven evt. låner et af dine titaniumsure for at se at den ikke giver udslag.
Og så skal alle ud og lege - solen skinner !! Man kommer at se usundt ud hvis man kun sidder indendørs foran skærmen (min undskyldning er trådløs netforbindelse som klarer sommerhusets terasse fino-fino... Icon_e_wink )
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)