Seiko SBBN011
Så er min Darth Tuna ankommet. Jeg har ledt længe efter modellen, da den altid har tiltalt mig - både optisk, med sin historie, sin fuldstændigt stringente hensyntagen til funktion frem for form - og så fordi den passer godt ind i min Seiko samling Icon_e_smile

Uret er storebror til den meget kendte Tuna Can (SBBN007). Et ur, som jeg har været rigtig glad for, og som dermed også var med til at nære min smag for SBBN011. Darth Tuna tilhører Seikos Marinemaster brand, og uret er Seikos højest ratede diver med sine 1000m rating. SBBN011 tilhører endvidere Professional serien - en serie som bestod inden Marinemaster brandet blev indført i 1999. Uret har således rødder helt tilbage til den allerførste Tuna Can (6159-7010), som blev introduceret i 1983. SBBN011 har monocoque urkasse udført i behandlet titanium, og er derfor yderst robust. Inden i uret tikker et 7C46 quartz urværk - specielt fremstillet til Seikos divere, og håndsamlet i Japan. Darth Tuna måler 48mm i diameter - på begge leder, og den har en fantastisk lume. Her er et par billeder:

Uret er meget let at aflæse, da glasset ikke er så domed (tak, Jens Icon_redface ) som f.eks. på en Tuna Can.
İmage

Flot finish, bl.a. med bezel-tal som hæver sig op imod beskueren i bedste 3-D stil.
İmage

Trods behandlet titanium, så skinner centrum af urkassen. Bemærk lugs, som sidder under urkassen for optimal beskyttelse.
İmage

Let at aflæse i mørke - eller her som i tus-mørke
İmage

Beast og Darth side om side - to modsætninger, som er hver sit yderpunkt i "form og funkton" ringhjørnerne af Seikos MM diver kollektion.
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Joepete

Tillykke med uret, det er flot Icon_e_smile
Mvh

MrSeikoChrono
Svar
Ser super ud og jeg fik mit svar. Har den safirglas og hvad er prisen på en sådanne?
Svar
Darth Tuna er udstyret med et AR coated safirglas på 33,5mm i diameter og 10mm i tykkelsen. Modellen er udgået af produktion, så priserne er lidt til den hampre side. Hvis du ønsker et flot og velholdt brugt eksemplar, så kan du ikke købe en brugt Sinn U1 Icon_e_wink
Svar
Lækkert ur. Tillykke. Det bliver spændende at følge, hvordan din samling af Marinemasters kommer til at udvikle sig Icon_e_biggrin
Svar
Du er skarp her til aften, Kenn Icon_e_wink Icon_cool Og ja: Jeg leder efter SBDX001 .... og på sigt også SBDB001. Kender jeg mig selv ret, så når jeg dog nok at skifte retning inden samlingen er komplet ... Icon_redface

Fik du i øvrigt bestilt din PO ?
Svar
Det er et fantastisk flot ur du har fået fat i, kontrasten mellem sort kasse lynette og skive og de hvide tal, markører og lume på viserne er det som gør dette ur til hvad det er.

Hvor gammelt er uret?

Stort tillykke herfra, de bliver ikke nemmere at få fat i nu hvor de er udgået af produktion.

Thomas
Svar
Uret er fra april 2006. Det er den femtende Darth Tuna produceret i 2006. Uret står fuldstændig som nyt Icon_e_smile

Den lille prik over "11" indikerer, at i år 2011 skal jeg have isat nyt batteri.
İmage

Jeg er vild med den informative bagkasse, ligesom jeg synes logoet har en meget detaljeret finish.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)