Ganghjul til cal. 269
Hej venner,

Jeg er kommet i besiddelse af en meget flot og original Seamaster 30 med cal. 269. Problemet er så at ganghjulets aksel er knækket i toppen. Jeg har forespurgt Lindholt, men reservedelen er udgået. Er der mon en venlig sjæl som ligger inde med et ganghjul eller et reservedelsværk som er til salg? Eller ved hvor man kan få fat i et ganghjul til bemeldte cal.?

Admins må gerne slette topic, såfremt det skønnes imod forumets regler.

På forhånd tak for hjælpen,
---
Tommy
Svar
En så rimelig almindelig kaliber, som måske vel samtidigt deler ganghjul med andre tilsvarende, burde findes et eller andet sted. At lindholdt er tør er surt, og det er vel der mange danske urmagere henter reservedele. Alligevel ville jeg ringe til Krognos og Mølbak f.eks. Selv om de jo ikke er reservedels handlere, så er de ganske venlige mod folk der selv kan og vil skrue lidt på uret, og alternativt kan de vel få lov at sætte et ganghjul i. De har ofte kasserede ure liggende. Der må være nogen - de nævnte eller andre, som ligger inde med cal 269 som er kasseret og nu kanabaliseres som reservedel.
Alternativt må der være udenlandske reservedels folk der kan have det, er der nogen her der har ex www. til otto Frei, jeg finder en forkert?
held og lykke, den skal igang - i værste fald kan der måske drejes en ny aksel?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for hjælpen. Jeg vil først forsøge "indenlands", men ellers kunne Otto Frei da være en oplagt mulighed. Ved ikke om det er muligt at dreje en aksel i den størrelse... eller rettere; alt er jo muligt, det er bare et spørgsmål om prisen. Men den skal da igang, værket ser ellers fuldstændig urørt ud, så der er jo mange år tilbage efter en rensning og smøring.
---
Tommy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)