Two Tone kavalkade
#31
Tio Malo Skrev:
Citat:Til gengæld var det yderst sjældent at Omega slog en "skævert" sådan rent designmæssigt.
Smag og behag... synes nu alligevel at Omega lavede nogle gevældige design-stinkere 40 siden; ure med glasfiberkasse, psykedeliske farvekombinationer osv. ...

Nu havde jeg 50-erne og 60-erne i tankerne, da jeg skrev overnstående Icon_e_smile
Stort set alle producenter, fleinede ud i 70-erne, måske undtaget de allermest eksklusive mærker ?
Svar
#32
Jeg samler på Omega, men jeg kigger meget på andre mærker, som lavede flotte dressure i luksusklassen til 50 - of 60'ernes til det lidt bedre borgerskab (niveauet over Certine og Tissot) - altså i den dyre prisklasse - uden at være forbeholdt "de stinkende rige".

Så Zenith og Longines er afgjort (i min optik) med her. Og som før sagt undrer det mig at der ikke er langt flere samlere til disse ure i DK. Men også Vintage dress fra JLC og IWC har meget at byde sine samlere på.

Selvfølgelig er Omega unik ved det at der findes mange samlere og meget stof på nettet. Vi så det jo meget klart på vores Ur Rally 2009 i Herning, hvor Omega fyldte rigtig meget!

Alligevel mener jeg, at andre mærker kunne vise lige så flotte udstillinger/samlinger, hvis der var entusiastiske samlere der ville vise frem. Urene findes i hvert fald - og fuldt så smukke, interesante og gode som Omega.

vh Baun
Svar
#33
Nu er det min tur:


İmage


En rigtig nydelig two tone 30 mm'er fra 50'erne.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#34
Et MEGET elegant ur, Jakob Icon_e_biggrin
Svar
#35
Og de visere får bare Two tone skiven til at blive endnu mere super.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg kan lide remmen! Måske en smule for rustik til min smag? Det er måske også lige som om den virker lidt voldsom til uret - er den 18 mm både ved hornene og ved spændet? Er den ikke meget lang - den del spændet sidder på - 8-9 cm?

Et eller andet er der - eller det er måske bare den måde du har fotograferet på?

vh Baun
Svar
#36
Remmen er lidt længere end standard, men det er ikke noget man lægger mærke til når man har uret på.

Jeg synes at det rustikke look tilfører lidt ekstra "eventyr og action" til den i forvejen spændende og dynamiske skive. Jeg bruger oftest uret sammen med læderjakke, sixpence, tunge læderstøvler, klassiske solbriller og khakitøj.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: