Fødselsdagsgave til min søn
İmage

Jeg glemte desværre at købe en samlerværdig Submariner til bankboksen da min søn blev født for 18 år siden...

Så er det jo skønt at have hans oldefars gamle Zenith liggende. Det blev videregivet til ham på 18 års fødselsdagen i går. Og selv om det måske ikke spiller helt med hans baggy pants og smørhår, blev han glad for det - og bliver helt sikkert endnu gladere når han bliver ældre. Dejligt kunne glæde andre med noget man ikke selv gør så meget brug af.

God weekend til alle.

MVH Lars U
Svar
Flot ur af et super Vintage mærke (jeg undrer mig til stadighed over at ikke flere Vintage samlere er Zenith fans) og flot foto.

Det bliver han kun gladere og gladere for.

Måske ikke et hverdagsur, men til særlige lejligheder er det en oplevelse i sig selv at bære et ur som har været i "fædrenes eje" tidligere.

Jeg nyder min svigerfars guldur til familiesammenkomster i den del af familien. Altid skønt at bære!

vh Baun
Svar
Citat:jeg undrer mig til stadighed over at ikke flere Vintage samlere er Zenith fans

Jamen Baun, vi er faktiskt ret mange, men som det passer for Zenith´s stil, holder vi lavt profil... Icon_e_wink

God weekend for alle !

John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:jeg undrer mig til stadighed over at ikke flere Vintage samlere er Zenith fans

Jamen Baun, vi er faktiskt ret mange, men som det passer for Zenith´s stil, holder vi lavt profil... Icon_e_wink

God weekend for alle !

John

Jo, men så lav profil at man ikke reagerer når der "Vis din samling eller lignende"....

Men så vis os den nu!

Og her!

vh Baun
Svar
Jeg har begrænset mig til deres highbeat kronoer - men dog LIDT vintage.

Man må i øvrigt sige at en årsag vel er, at der ikke er så mange af dem på markedet. Det er heller ikke, som jeg ser det, alt Zenith maskineri som holder helt samme høje klasse - der var maskiner imellem af mere ordinær klasse - eller "high end" ordinær - når jeg bare lige ser på finishen Icon_cool

Men:
İmage
İmage
İmage
İmage
hm mangler enkelt billede af DeLucaen men den er jo i det øverste familiebillede
İmage
İmage
med en meget speciel og lidt sjælden stille mekanisme for Zenith - husker ikke nu hvad den hedder - en pind inde i uret, langst kransen skal flyttes (lidt som den med at trykke ned på en en pind - men denne metode er sjældnere for Zenith - delen sidder under glasset som løftes som bagsiden)
İmage

Og så ved jeg ikke om et TV formet Movado (sammen med zenith og med deres high beat værk på det tidspunkt - kan tælle med?
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Flotte, flotte chronografer... Især øverste til højre en fantastisk flot, og så med det fine El Primero værk.

Kan ikke lade være at ærgre mig lidt; da jeg for 10 år siden skulle købe mit første mekaniske ur, vaklede jeg mellem et Zenith El Primero og et Girard-Perregaux med ETA ebauche. Dengang var jeg ganske grøn udi ure og ikke bevidst om forskellen på inhouse og ebauche - havde jeg vidst dengang hvad jeg ved i dag havde jeg valgt Zenith og ikke GP som det endte med.

MVH Lars U
Svar
Lars U Skrev:Flotte, flotte chronografer... Især øverste til højre en fantastisk flot, og så med det fine El Primero værk.

Kan ikke lade være at ærgre mig lidt; da jeg for 10 år siden skulle købe mit første mekaniske ur, vaklede jeg mellem et Zenith El Primero og et Girard-Perregaux med ETA ebauche. Dengang var jeg ganske grøn udi ure og ikke bevidst om forskellen på inhouse og ebauche - havde jeg vidst dengang hvad jeg ved i dag havde jeg valgt Zenith og ikke GP som det endte med.

MVH Lars U
Ja de er alle fire med elprimero - den til højre med årgang 1 - men den er lidt stor på armen for mig - 45 mm tror jeg og ret høj - men ja, skive og visere er herlige. De flete elsker store ure - jeg synes 45 mm og stor højde er lige på kanten

v
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)