Mit første urkøb mangler lidt hjælp.
ENIG med baun bjarne (my watch) er en super reel mand som du roligt kan lave en evt handel med,hvis han har noget på hylderne der lokker Icon_e_biggrin

Jeg har selv købt mit ORIS af bjarne Icon_cool
han svarede også venligt på spørgsmål da jeg havde et Breitling seawolf i tankerne(den rumler stadigvæk derinde Icon_e_biggrin )
Svar
ja en lille kører tur rør mig ikke det mindste, jeg kører ca. 300km hver dag.

det lyder også godt at jeg har mulighed for at kommer forbi uden at købe

jeg har kikker meget inde på mywatch og kan se har har et GMT som også se lækkert ud men er for dyrt vis jeg skal blive i mit prisleje.(6000Dkr)

som den nye købe jeg er tør jeg ikke købe ud fra et par billeder.
vil gerne lige se det på armen.
Svar
jacob jensen Skrev:Enig mads Omega er et skridt op i forhold til de tre modeller der er kig på her,MEN at lægge 2000 mere når man har ca 6000 knaster at købe for er altså en stor stigning,hvornår skal man så stoppe Icon_rolleyes Icon_e_biggrin

Jeg mener lige præcis de 2.000 kr er givet rigtig godt ud og man virkelig for meget mere ekstra fra de 2 k. Så vi stopper herefter. Skal man have ure i en kvalitet over Seamaster skal man op i ca. 15-20 k for et brugt.

Men det lyder til at Dan har overvejet og hvis det ikke skal være Omega er de andre tre fine alternativer. Så det er jo bare at få dem prøvet.

/Mads
Svar
Du er velkommen til at "pille" ved mine ure..... Så hvis du en dag kommer til Fyn, siger du bare til Icon_e_wink

Jeg har et par Omega'er, Breitling'er og lidt andet.....
Svar
jamen det er da et tilbud jeg ikke kan takke nej til (Tukjær)

du har da efter min mening lidt den samling jeg drømmer om.
men jeg skal vel starte et sted

det er også derfor jeg "kun" vil bruge cirka 6000Dkr på mit første ur
det skal bruges til hverdag, jeg ved at vist jeg køber dyrer blive jeg nok lidt ked når/vis jeg riser eller iværstefald ødelægere det.

selvfølgelig vil jeg gerne have et par at de tunge modeller når pengene er der til

Dan
Svar
Jeg købte for et Oris Divers Date for 2½ år siden, og det er stadig et af de ure jeg bruger mest. Det skyldes nok, at det er rimelig rubust, og at det sidder utrolig godt på armen på trods af de 44mm. Jeg har ikke haft de andre to modeller, du snakker om, i hånden, så når, jeg siger, at mit førstevalg klart ville være Oris, er det selvfølgelig et meget farvet valg, men anbefale det, det kan jeg i al fald.

Nu kan jeg se, du kommer langvejsfra (i forhold til KBH Icon_e_smile ), men hvis du er i Storkøbenhavn på et tidspunkt, kan du altid få lov til at prøve mit Oris.

Peter
Svar
tak for jeres svar.

i min jagt på mit ur, kørte jeg ned til Peter Jürgensen i Flensburg
kunne jo være jeg var så heldig han havde et af dem blandt de brugte
men desværrer havde han ingen af dem jeg søger Icon_e_sad

jeg har kikket lidt på ebay.de i løbet af dagen og der er jo næsten alt der inde. Men er det sikkert for en ur rookie som mig af købe der inde.

hvilken erfaringer har i fra skabt jer fra ebay

eller er det bare et sted man skal holde sig fra vis man ikke vil have en lang næsen

Mvh. Dan

Til Tukjær kunne vi måske aftale et lille møde
Svar
Ebay.de er en god side. Brug din sunde fornuft, check sælgers referencer ud, stil spørgsmål og bestem dig for en pris inden du køber, så går det ikke helt galt. Alternativt, så vil folk her på forum sikkert gerne hjælpe dig, såfremt du finder et ur-emne på ebay Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)