Remstift - størrelse?
Ja, jeg skal have nogle nye remme til diverse ure, og i samme ombæring ville jeg have nogle nye stifter/pinde med så jeg reserver. Men hvordan er det med størrelserne? Hvis jeg skal have 22mm rem, skal jeg så også have 22mm stift, - eller er de 22mm så totallængden?

Håber i forstår? Og er der forskel på kvaliteten på stifter, dem jeg overvejer er disse: http://www.watch-band-center.com/watchst...-24mm.html. Er de fine nok?

/Philip Pedersen
Svar
Du skal købe remstifter der passer til afstanden mellem 'hornene' på uret (= rembredden, dog skal du være opmærksom på at læder er blødt, man kan sagtens sætte en 20mm læderrem på et ur på 19 mm mellem 'hornene'!!!)

Oversat: der bruges 22mm remstifter til 22 mm ure/remme

Remstifter er i ikke sammenpresset tilstand typisk 2-4 mm længere end deres specifikation.
En 22 mm remstift vil typisk måle 21,5 til 22,0 mm hvis den presses helt sammen. Da man sætter remstiftens tynde del ind i hullet i hornet på urkassen i den ene side før den anden, det det ikke noget problem.

Den pris du har fundet kan jeg sagtens matche (porto tilkommer) hvis du er interesseret, du kan da sende mail eller PM

/Tommy
<!-- e --><a href="mailto:tmunk@urmagerne.dk">tmunk@urmagerne.dk</a><!-- e -->
Svar
Proxi, jeg har nogle sæt originale Seiko 22mm pins liggende. De er ret kraftige. Hvis du skal bruge sådan et sæt, så send mig en PB. Du får dem kvit og frit.
De venligste hilsner, John
Svar
Det er virkelig lækkert med nogen der er så hjælpsomme! Icon_e_biggrin

Tommy Munk, tak for info for tilbud, men tror bar jeg bestiller et par stykker med når jeg skal have remme og urkasse.

Joepete, tak for tilbudet og PB er sendt. Passer super, har lige modtaget mit moddet seiko fra Hong Kong, og der var ikke stifter med så blev nødt til at "stjæle" stifter fra af mine andre ure. Så ser frem til at ikke skal stå om morgenen og fumle med stifter for at kan vælge et andet ur hehe..

Men igen, tak begge to Icon_e_smile
Svar
Smider du lige lidt billeder ind på japansk forum af dit Seiko ? Det vil jeg gerne se ...
Svar
En ting er længden en anden er tykkelsen, den er der ingen der skænker en tanke. De fås jo i flere tykkelser og dermed flere forskellige styrker fra 1,0 mm til 1,8 mm og special-stifter sikkert tykkere (har jeg aldrig haft brug for) Lindholt har en hel A4 side kun med beskrivelse af remstifter, eller har haft....
Rolex har deres helt egne stifter der er kraftigere end normalt. Her tænker jeg på tappen der går ind i urkassen.
Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Seikos diver remstifter er nogle af de tykkeste jeg har set. De skal nok holde det moddede ur Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Seikos diver remstifter er nogle af de tykkeste jeg har set. De skal nok holde det moddede ur Icon_e_wink

Sikkert, men det er bare noget mange glemmer. Det er jo ikke nok bare med længden, diameteren har dog en del at sige (betyde) angående styrken på stiften. Og så er det lige at det er ikke nok stiften er tyk hvis den del af stiften der går ind i hornet på uret ikke er tilsvarende tyk, så er det jo lige fedt....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Det har du ret i ... Tingene skal nu nok passe, da stifterne er original Seiko, ligesom uret er det Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)