Seamaster 120
Jeg ville endelig købe et nyt Omega 2254.50 ved Uhrmageriet men blev så i tvivl, da de også har et gammelt dykker ur som jeg syntes er rigtigt flot ( Seamaster 120 fra `72) spørgsmål : passer lænken til uret eller er den til et Baby Ploproff ? og når jeg sammenliner med andre 120 virker viserne lidt mindre i længden ? samt er det prisen for sådant et ur ? Med venlig hilsen. Nielsen
Svar
Hej Nielsen

Jeg vil til enhver tid anbefale dig at købe Vintage - men også at se dig rigtig godt for. Mange sportsmodeller fra Omege at rimelig sammensatte i forbindelsemed renovering.

Det er særdeles svært at købe på auktioner og samtidig sikre at det man får står rimeligt originallt.

På dit konkrete spørgsmål om lænker må jeg melde pas, måske andre kan svare.

Mht. pris bør du checke diverse hjemmesider for at danne dig et indtryk. Her er lige en enkelt, som nok kan give en ide om priser. Husk den er US og derfor + 30% i skat ved import - men alligevel giver den en ide.

[url]"http://www.timeman.net/index.asp">http://www.timeman.net/index.asp[/url]

Jeg har selv købt et ur hos Andy (sidens ejer) som var 100% ok. Lad mig også give dig et eksempel. Her først uret fra Andy:
İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Og så et tilsvarende ur - lidt mere slidt på kransen, lidt mere patrina på skiven, lidt poleret på frontsiden - hele vejen igennem lidt ringere, men jo stadig et herligt Vintage ur som jeg nyder at bruge til alt det grove:

İmage

İmage

İmage

To ok ure - men de bør koste noget vidt forskelligt - Den anden bør koste højest 70% af hvad den første koster - og så ville jeg stadig hellere købe den første! måske 50% ville være mest rigtigt.

Jeg har også sendt dig en PM

vh Baun
Svar
se Seamaster 120 billeder i denne tråd

vh baun
Svar
Har det !! Icon_e_smile

Flotte ure - lige sådan et, jeg godt kunne tænke mig !!

Nu kan jeg godt se, hvad du mener med poleringen - den sidste er meget blankpoleret på kassen i forhold til den første, som jeg går ud fra, at du regner som den mest originale ?

Ville give en flot overgang fra mit vintage Constellation PiePan og vintage Seamaster og over til mit 2254.50.00.

Og så kunne jeg måske med større ret kalde mine ure "en samling" og ikke blot "et par ure" !! Icon_e_wink
Svar
Denne her, set på den tyske Ebay, ser umiddelbart lidt "underlig" ud - ser ud som om bezel mangler "perlen" ved kl. 12.00 + at sekundviseren er rød, hvilket vel heller ikke er korrekt ??

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...0278436922
Svar
Hvor er det muligt / hvis det er, at finde en ny 120 bezel.
evt andre dele .

mvh

kristian
Svar
Jeg ville nok prøve at finde noget der er i den stand som jeg ville finde akceptabel. Det bliver ofte ret dyrt at stykke det sammen - og også nogen gange underlidt at se på. Gammel kasse og ny krans!

Men hvis uret ellers står originalt kan jeg godt leve med at det er slidt "på den rigtige måde" - altså mange års almindeligt brug og lidt patina på skiven. Det er bedre en et ur der er sammensat af nye og gamle dele og selvfølgelig meget bedre end et der er en marriage, hvad man ofte ser!

Prøv at se lidt på hvad der koster, når det er Rolex Vintage sportsmodeller! Jeg tror Omega vil blive vurderet på samme måde med tiden. Patina er ok, når den er jævn - og originalitet kræves! Små ridser poleres ikke væk og autencitet og sjældenhed belønnes!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)