Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Generelt tror jeg vi herinde er slemme til at se for lidt på standen af Vintageure....
Vi sætter prisen efter hvad vi ser til salg her og der.... men vi glemmer at de virkelig flotte ikke ofte kommer til salg - og derfor ikke rigtig indgår i prisvurderingen!
Prøv at studer salgssiderne - og find et perfekt Vintage ur - ikke så let!
vh baun
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Baun Skrev:Prøv at studer salgssiderne - og find et perfekt Vintage ur - ikke så let!
Nej, og når man så finder et, så er det som oftest en "redial" - jeg ved ikke rigtigt med jer andre, men når jeg ser et vintageur, der fremstår som "mint" eller "near mint", så kan jeg ikke lade være med at blive lidt mistænksom !!
Baun, når du snakker om poleringsfejl på forsiden af Omega Vintage sportsmodellerne - mener du så at de er poleret for blanke på kassen, eller er det bezel´en du mener skal stå mat ??
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Sportsmodellerne fra Omega er vanskelige - dels fordi det er svært at finde dem helt originale og dels fordi de jo så også er laver næsten ens men med forskellige cal. som man også kan se i tråden.
Jeg regner dem med cal 565 for de bedste - og resten kommer an på standen! de bedste kan koste op ti og over 10K - og det siger noget om forskellen.
Jeg har 2 - en ikke så flot - men % original (mig bekendt) og en flot og 100% original (mig og Peter Halse bekendt)
læg mærke til at den første er let poleret på forsiden hvor den burde stå mat - den mest almindelige "poleringsfejl" på modellen - efter min mening:
.... nå Photobucket var nede, men der ligger nu billeder af mine Seamaster 120 flere steder i forum - begge med cal 565 og begge med lup over datoen!
billeder må komme senere!
vh baun[/img]
Det er ret nemt med den rette svamp (i mange af bedre lidt af den grønne side fra en gul/grøn rengørings svamp) med lidt sulfo på (så glider den lettere) at gøre det blanke mat uden at fjerne kanter
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ja man kan få sådan en fejl rettet - men det er naturligvis bedre hvis det står originalr. Blankt hvor det skal være blankt og mat hvor det skal være det - og skarpe kanter og overgange.
Svært med de gamle sportsmodeller - for de har jo i saens natur været brugt...
prøv at se denne gamle tråd - som jeg også lige har lavet en update i for at få den frem - da jeg ikke kan lægge billeder ind pt.
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6912&highlight=seamaster+120">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... master+120[/url]
vh baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Ja man kan få sådan en fejl rettet - men det er naturligvis bedre hvis det står originalr. Blankt hvor det skal være blankt og mat hvor det skal være det - og skarpe kanter og overgange.
vh baun
Helt enig - jeg mente bare at du ikke specielt kunne FÅ det rettet - men på "1 minut" SELV kunne mattere - det er nemmere end at få mat gjort blankt - uden at ændre på kanter
vh
•