Omega Railmaster Ref. 28035237 - Hvad er det værd?
Er blevet tilbudt og bytte min Seawolf med dette ur. Umiddelbart vil jeg dog mene at Railmasteren er mindre værd end Seawolf'en. Har jeg ret i det? Det ur jeg er blevet tilbudt er brugt, men står mere eller mindre som nyt. Alle papirer, certifikater og bokse følger med. Hvad er brugtprisen på sådan en? Det er iøvrigt 42mm udgaven, hvis det gør nogen forskel.

Her er nogle billeder er uret:

İmage

İmage

İmage
Svar
Jeg har set et par stykker på auktion. De ender på 8000-11000 kr., så din Breitling er mere værd.

Ellers vil jeg da gerne give 8k for den Icon_e_wink

Men er det overhovedet et ur for dig?
Svar
Tukjær Skrev:Jeg har set et par stykker på auktion. De ender på 8000-11000 kr., så din Breitling er mere værd.

Ellers vil jeg da gerne give 8k for den Icon_e_wink

Men er det overhovedet et ur for dig?

Jeg er også meget i tvivl. For det første er det "kun" 42mm og så er det jo ikke et dykker-ur. Icon_e_biggrin

Jeg synes dog det er flot, men det er lidt af et gamble og bytte sig til det uden at ha' prøvet det.
Svar
Du må ned og prøve en hos den lokale omega pusher.

Den ser nok større ud på håndleddet end du tror, 42mm ur uden lynette gør at den har en forholdsvis stor urskive som får den til at se større ud.

Glasbagkassen er jeg dog ikke fan af, men det er jo heller ikke mig der skal gå med det Icon_e_biggrin

Thomas
Svar
Hej

Jeg vil gætte på at du synes at den ser større ud end din Seawolf, men jeg vil hellere have Seawolfen i min samling.

MVH Peter
Svar
Syntes Railmasteren har den lækreste skive, men den bagkasse gør virkelig ondt i øjnene, desværre!
Svar
Speedy Skrev:Syntes Railmasteren har den lækreste skive, men den bagkasse gør virkelig ondt i øjnene, desværre!

Enig - jeg overvejede seriøst dette ur indtil jeg fandt ud af hvordan det var kontrueret bagpå.
Omega skulle helt klart have holdt sig tro mod originalen med magnetisk indkapsling. Det er lidt fjollet når feks omega og IWC genudgiver historiske ure med glas bagkasse når urenes oprindelige eksistensberettigelse og berømmelse udsprang af deres beskyttelse mod magnetisering.
Det er som at lave et dykkerur der ikke kan tåle vand.
Svar
Hej

Jeg er helt enig, der skulle aldrig have været glasbagkasse på Railmasteren.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)