Gave til min mor (50 år) - gode forslag?
Hej Gutter,

min mor fylder 50 senere på året og jeg kunne enormt godt tænke mig at give hende et flot vintage omega ur. Jeg er helt på bar bund, så jeg søger hjælp til at finde nogle alternativer. Jeg har opstillet følgende kriterier.

Pris ca. 5k
Helst stål (ej guld)
Læderrem
Enkelt design

Jeg kan huske at Baun for noget tid siden viste et ur med 3 forskellige slags remme på. Det ville være et super ur (specielt med den hvide rem), men kan man overhovedet få noget pænt til 5k?

En ekstra bonus ville sevfølgelig være hvis uret var fra 58, men det er bestemt ikke et krav.

Lad mig høre hvad i siger!

Mvh
Morten Icon_e_biggrin
Svar
Denneher vil blive super når den kommer hjem fra Peter Halse, som har den til renovering nu!

noget i denne retning? 33,5 mm - ca 1959

İmage
İmage
İmage
İmage
vh Baun
Svar
Hej Baun,

hvilken form for restaurering er den under?

Jeg tror at en hvid rem tiltaler mig, og gør uret meget mere feminint - men det er selvfølgelig en smal sag at skifte remmen hvis det skulle være (går jeg ud fra).

Hvad var det egentlig for et ur du vidste frem dengang med de tre forskellige remme - og hvad koster sådan et. Bare for at få en idé.

Mvh
Morten
Svar
Ja det er naturligvis meget let at skifte remmen - men det store udvalg af feminine remme ligger jeg jo ikke inde med med mindre jeg har en god grund!

Uret får en service og let poleret så kassen bevares. Man kan selvfølgelig få den mere poleret hvis den skal stå som ny, men det gør jeg normalt ikke ved kasser der er nogentlunde pæne... det kan man jo altid nå!

Mon ikke det er denne De Ville du tænker på. Automatic med cal 1020 og fra 1969 (så vid jeg husker) ... den er solgt foe 3500,00 kr
İmage
İmage
İmage

men jeg har også vist andre...
Her en ny (efter 2000) DeVille prestige - den har jeg stadig....
İmage

der er også denne....
İmage

Men jeg tror du vil blive rigtig overrasket over hvor meget mange ure skifter udtryk når remmen skiftes.

vb Baun
Svar
Jeg har haft min lillesøster med på råd, og hun synes rigtig godt om den du har til renovering ved Peter Halse. Jeg glæder mig til at se billeder af den når du får den retur - det kunne bestemt være et emne!

Mvh
Morten Icon_e_biggrin
Svar
Peter havde så uret med til mig igår og det er blevet rigtig fint synes jeg. Peter havde valgt en lækker rem i en rigtig god lys tone - og jeg prøver også at illustrere den med en rød rem:
İmage

İmage

İmage

rød rem...

İmage

İmage

Så er det et flot pigeur....

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)