Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
phrede Skrev:Hehe fedt med så mange synspunkter. Jeg har købt begge fra nye, og begge købt i år...
Rolex købte jeg fordi jeg altid har ønsket mig et rolex og netop et SD fordi det var lidt tykkere og ikke så almindeligt som et submariner. Og så er der også det med historien bag.
Speedmasters historie er jo helt unik og jeg må sige at jeg synes nærmest at finishen er bedre end på rolex'et. Den matte skive og tritium timemarkeringer samt det buede glas giver jo ufatteligt meget klasse...
Jeg begyndte at kigge efter andre ure da jeg synes at SD måske var lidt kedelig og lidt for enkel... Men det er måske egentligt ret fedt...
Øv gad godt, hvis økonomien tillod at jeg beholder begge...
Luksus-problem??
Jeg er bare så meget enig med dig.. Har selv lidt af de samme "problemer" Egentlig vil jeg helst gå med min Speedmaster fordi jeg som dig synes det er et vildt fedt ur med den matte skive og de smalle visere... MEN jeg ender næsten altid med min Sub på armen ? Måske fordi det er meget præcist og stabilt og hårdført.. ? Jeg kan ikke selv helt finde ud af hvorfor.
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Mester Skrev:phrede Skrev:Hehe fedt med så mange synspunkter. Jeg har købt begge fra nye, og begge købt i år...
Rolex købte jeg fordi jeg altid har ønsket mig et rolex og netop et SD fordi det var lidt tykkere og ikke så almindeligt som et submariner. Og så er der også det med historien bag.
Speedmasters historie er jo helt unik og jeg må sige at jeg synes nærmest at finishen er bedre end på rolex'et. Den matte skive og tritium timemarkeringer samt det buede glas giver jo ufatteligt meget klasse...
Jeg begyndte at kigge efter andre ure da jeg synes at SD måske var lidt kedelig og lidt for enkel... Men det er måske egentligt ret fedt...
Øv gad godt, hvis økonomien tillod at jeg beholder begge...
Luksus-problem??
Jeg er bare så meget enig med dig.. Har selv lidt af de samme "problemer" Egentlig vil jeg helst gå med min Speedmaster fordi jeg som dig synes det er et vildt fedt ur med den matte skive og de smalle visere... MEN jeg ender næsten altid med min Sub på armen ? Måske fordi det er meget præcist og stabilt og hårdført.. ? Jeg kan ikke selv helt finde ud af hvorfor.
Præcis! Begge er jo ufatteligt lækre ure! Jeg tror dog at jeg beholder mit Rolex da jeg svømmer og sejler en hel del og må tage højde for ikke altid at kunne lægge uret et sikkert sted...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Tag den tid det tager og spar op til det andet. Det er begge fine all-round ure som hører hjemme i enhver samling. Skulle jeg vælge ville den nok blive Speedmasteren med mindre vi taler SD ref. 1665
/Mads
•
Svar: 45
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har idag en Rolex Sub LV købt i år, men er faldet helt pladask for Breitling Montbrillant Datora. Overvejer at skille mig af med mit Rolex og købe Breitling i stedet. Hvad vil i sige af + og - vedr. disse to ure?.
•