Hvilken kaliber havde Angelus
Panerai benyttede i 50 erne - tror jeg det var - en håndoptræks Angelus 8 dages maskine. Ved nogen hvilken Angelus kaliber nummer det var?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
cal. 240

se evt. også her: [url]"http://www.paneristi.com/reference/vintage.html">http://www.paneristi.com/reference/vintage.html[/url]
Svar
Tak - tænkte jo nok der ville være bid. Herlig sag

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det var så lidt - når du nu har købt din vintage Panerai så må du ENDELIG poste billeder...

I forbindelse med at Panerai lavede PAM203 med gl. 8 dags værker fra skuffen, var der en del skriverier omkring kvaliteten af Angelusværket, som efter sigende ikke er helt oppe at ringe - og nøgternt betragtet - ikke helt lever op til de priser som PAM203 handles til. Men om det selve konstruktionen eller alderen på værket ved jeg ikke.

Mener også at have set nogle billeder på nettet fra en fyr som lavede sit eget "PAM203" med et 8-dags Angelus fra et lommeur.
Svar
Jeg tror nu ikke lige jeg køber - først og fremmest grundet evt. pris, men jeg synes det er spændende med værker og kender jo bedst Angelus som aldeles glimrende gamle kolonnehjuls maskiner.

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Værket er et gl. lommeurs værk der tilbage i 50´erne var "stangvarer-kvalitet". Klart at man ikke brugte high-end løsninger i et millitær ur som skulle være simpelt og robust. Det eneste specielle var den lange power reserve som angelus var kendt for.

Derfor er værket ikke pengene værd, heller ej i dag. Men uret er eftertragtet og så er værket et fedt. Se blot div. Rolex vintage sportsmodeller til flere 100 k. Værkerne i disse er identiske med dem som findes i 10 k Datejusts ect.

At Panerai tog den pris de gjorde skyldes at de kunne forlange det for PAM 203. Såre simpel udbud og efterspørgsel.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)