ETA værker....
#1
Jeg har 4-5 ure med samme værk ETA 2824.

Certina DS First vinder 25 sek. pr. dag.
Tissot Le Locle vinder 17 sek. pr. dag.
Accutron vinder 19 sek. pr. dag.
Oris vinder 5 sek. pr. dag.
Tag Heuer spot on..... Indtil videre....

Hvis alle disse er "standard" værker, så må det jo være grundjusteringen der gør forskellen eller hvad?

Hvad koster en justering? Eller kan jeg gøre det selv?

Der er kun en enkelt som jeg har købt i Danmark, sjovt nok er det den som mest kræver en justering.....
Svar
#2
Hej Claus

Jeg tager 100 kroner for en justering.

MVH Peter
Svar
#3
peter Skrev:Hej Claus

Jeg tager 100 kroner for en justering.

MVH Peter

Det lyder da ikke urimeligt. Hvad med vandtætheden bagefter?
Svar
#4
Tætheden kan du klare med et trykprøvning, men normalt vil det ikke skade tætheden at uret bliver åbnet. Kun hvis det er af ældre dato og pakningerne er møre. Men det har Peter vist styr på.

der er ingen forskel på værkerne i dine ure. Højest påtrykningen med firmanavn på rotoren.

/Mads
Svar
#5
Mads Gjødesen Skrev:Tætheden kan du klare med et trykprøvning, men normalt vil det ikke skade tætheden at uret bliver åbnet. Kun hvis det er af ældre dato og pakningerne er møre. Men det har Peter vist styr på.

der er ingen forskel på værkerne i dine ure. Højest påtrykningen med firmanavn på rotoren.

/Mads

Men der er alligevel meget forskel i nøjagtigheden?
Svar
#6
Tukjær Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Tætheden kan du klare med et trykprøvning, men normalt vil det ikke skade tætheden at uret bliver åbnet. Kun hvis det er af ældre dato og pakningerne er møre. Men det har Peter vist styr på.

der er ingen forskel på værkerne i dine ure. Højest påtrykningen med firmanavn på rotoren.

/Mads

Men der er alligevel meget forskel i nøjagtigheden?
Ja men det kan justeres. De kan jo have forskeligheder i smørring, hør i maskinen g hvad ved jeg - er de spritnye alle sammen osv. Naturligvis går de forskelligt, alt andet ville være Spooky

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Kan kun istemme at der sagtens kan være forskel på Eta 2824-2. Der kan være forskellige balancer, smøring mv.
Kan også oplyse at jeg har et Eterna kontiki four hands, som nu har gået spot on i 2 mdr. uden at jeg har rørt det. Dvs. jeg har gået med det hele tiden selvfølgelig. Muligvis er jeg bare heldig, men jeg har haft flere 2824 og 2836 ere som har gået meget præcist, faktisk langt mere end alle Omegaer og Rolex som jeg har ejet indtil nu. Tilfælde eller ej, så er det et habilt værk der kan måle sig med de bedste værker uanset pris, når det gælder pålidelighed og præcision. ....men kønne er nu ikke, men de virker sørme.
M. v.h
Henrik
Salsa man
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)