Longines - salgsværdi m.m.?
#11
Mads Gjødesen Skrev:Vil give Magnum ret. Tjek lige billederne igen. Det er "kun" en guld double og dermed kun 1/3 værd i forhold til en 14 k rødguld.

Jeg ville vel give ca. 1.000-1.500 kr. for det ur. De er slet ikke så populære som Omega og så en double. Det bør prisen afspejle.

/Mads

I er jo ikke enige Mads!

Magnum siger Guld på stål...

Og du siger Double...

Jeg tror at Magnum har ret - det ligner en guldkappe - og så er det altså mere salgsbart/dyrere end double - på en Omega vil prisen matche stål - om det er anderledes på Longines ved jeg ikke.

På dress ure er guld på stål ikke så ringe - men det kommer jo også an på hvor sjælden den er. Constellations er der lavet færre af i stål - derfor kan de måske være lidt dyrere i stål - og det kan forholde sig omvendt i Seamaster - men det snyder lidt for ofte har modeller i Guld på stål været passet bedre på = bedre condition - og det tæller jo meget!

vh baun
Svar
#12
Tror også det er guldkappe - det må det være
faktisk - men jeg tror ikke Longines trækker helt samme priser som Omega. Det kan være det burde det, men virkeligheden har flere omega samlere, så stadigt noget under Omega i stål eller guld kappe fra samme tid -

Omvendt, hvis man nu gerne vil ha en Longines, så er dette sikkert i kvalitet med meget Omega og Eterna fra den tid - og værket ser pænt ud om jeg husker rigtigt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)