Oplysninger og erfaringer vedr. Lemania cal. 1277 søges
#1
Hej alle

Jeg søger nogle erfaringer og oplysninger vedr. Lemania cal. 1277

Har to subdials: 30 min. register pos 3, og sek pos 9.

Er det et værk på højde med Omega cal. 861?

Finish virker ikke umiddelbart på højde med cal. 861

Billedet er ikke af det aktuelle ur, men viser cal. 1277

İmage

Er der nogle af chronograph- experterne, der kan byde ind med nogle erfaringer og generelle betragtninger?

På forhånd tak

mvh

Klaus[/img]
..nothin' but the blues
Svar
#2
Hej Klaus

Det er næsten det samme værk, dog uden timetæller, og med en ringere finish end Omega, men grundværket er det samme som Omega 861.

MVH Peter
Svar
#3
Man kan vel med rette kalde værket forgængeren til cal. 1873 som Omegas cal. 861 er baseret på.

Et knap så fint værk som mange af de andre klassikere fra 50-60´erne der havde kolonnehjul. Dette værk er med knaststyret kronograf som cal. 1873 også er det.

Cal. 127x blev typisk brugt i de lidt billigere kronografer fra Tissot osv.

Skal du have lækkert krono værk fra Lemania skal du gå efter et cal. CH27 Icon_cool Iøvrigt den Omega cal. 321 er baseret på og som både PP og VC stadig bruger i deres 2-counter kronografer. Dog i en noget flottere version end Omega´s. Men konstruktionen er den samme.

/Mads
Svar
#4
Eller gå længere tilbage i tid til Valjoux 22 - 23 (2 dials) - 72 (3 dials) (bare for at nævne få - også ex. Venus, Landeron, Angelus, Hanhart, Excelsior park m.m. lavede flotte kolonnehjuls maskiner)

Her kan du få lækre sager til rimelige priser i de mindre kendte mærker (= helt nede fra 3- 4000 kr og op (+15.000) afhængig af stand og værk) men også i lækre finish udgaver i Jaeger le Coultre - GP og mange andre af de helt kendte, til noget højere priser - Gå efter stålkasser i så fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
hannover_dk Skrev:- Gå efter stålkasser i så fald
vh

øhh - hvorfor! Altså er det i forhold til guld eller for at undgå - noget med nikkel - eller?

vh Baun
Svar
#6
Baun Skrev:
hannover_dk Skrev:- Gå efter stålkasser i så fald
vh

øhh - hvorfor! Altså er det i forhold til guld eller for at undgå - noget med nikkel - eller?

vh Baun

...frem for forkromet stål eller gulddoublet går jeg ud fra. Specielt forkromet stål er noget værre l... at gøre pænt igen og det bliver sjældent flot. Så SS er vejen frem Icon_e_biggrin

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)