Billeder af farmands nye gamle Omega Memomatic
#1
Hej

Syntes lige jeg måtte poste et par billeder af farmands nye Omega Memomatic med en sprød lille alarm. Jeg fik det i dag med pakkeposten fra US, og det er lige så cool som jeg håbede på.

Jeg besluttede mig for at hoppe på sådan en bandit da jeg ikke kunne stå for dens 70'er agtige charme - og så kan den holde mig kørende på alarmurfronten indtil jeg får købt mit JLC Master Compressor Memovox. Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men jeg syntes det holder!

/Christian

İmage

İmage

İmage

Jeg skal nok lige ned og have det renset, men det går fint.
Svar
#2
Lækkert - det holder hele vejen - totalt retro!

Og så er det jo sød musik i ørene. Der må være basis for at opload en lydfil Icon_e_wink

Krognos eller Bo Mølbak ordner jo let et service.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#3
og tillykke med det! Det ser fint ud omend det er lidt svært at vurdere farverne på dine fotos...

Og lige en lille ting. Spørg meget grundigt til om den urmager der skal lave service kender Omega Memomatic - om han evt. har lavet service før på sådan en. Det er en sag for sig selv - og ligner ikke andre!

vh Baun
Svar
#4
Lyden er en sprød lille vækkeursklokke, der halvt summer og halvt ringer - meget behagelig lyd.

Smutter ind forbi Krognos ved lejlighed - han har kigget på en del af samlingen efterhånden.

Baun - har du erfaring med Memomatic? Ville gentlig gerne vide omtrentlig hvornår denne her er fra (andet end "70'erne")?

/Christian
Svar
#5
I 70'erne lavede Omega ca. 1. mio værker om året, og hvis du disker op med værknummeret, så kan produktionsår bestemmes relativt præcist.
Svar
#6
Memomatic blev kun produceret 1969-70 og 71 mener jeg.

Dett er fra 1971 og har nr 33327xxx




İmage

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: