Radiostyret armbåndsur - hvad skal man købe?
Jeg er på udkik efter et godt radiostyret armbåndsur. Det skal være præcist - og det er de vist nok - stødsikkert, vandtæt til min. 100 meter og ufølsomt over for kraftig magnetisk og elektromagnetisk stråling.

Uret skal i øvrigt være let at aflæse, gerne både visere og digitaludlæsning, og have diverse funktioner, som et digitalur har, f.eks. de dersens G-Shock fra Casio.

Junghans laver radiostyrede ure, og de er sikkert gode, men også dyre.

Kan I hjælpe lidt med at indkredse bestanden af radiostyrede armbåndsure, der opfylder ovennævnte krav?

Jeg glæder mig meget til at læse jeres input.

Venligst

Stefan Garvig
Jeg har et Junghans. Pænt ur, men værkerne har det med at gå i stykker efter 7-8 år hvorefter hele værket skal skiftes.
Det er ikke acceptabelt i et ur til over 5000kr.
Mit virker stadig efter 5 år, men grunden til jeg stadig har det er at jeg vil se om det passer (og jeg bruger det til at stille de andre ure efter).

Jeg vil nok gå efter Casio. De der japanere kan noget med elektronik Icon_e_wink
mvh
Jeppe
Svar
Jeg havde et Junghans Mega 1000 til ca. 3K som jeg var meget glad for lige indtil jeg kastede min kærlighed på mekaniske ure.... så måtte det videre.
İmage

En lille detalje: Hvis det skal være let at aflæse skal du vælge det med den hvide baggrund og sorte tal. Det er ikke helt så helståbt efter min mening, men meget lettere at aflæse

Hvis du går efter Casio, så vær opmærksom på om lænken er af metal hele vejen. Min svigerfra købte et for et par år side, hvor end links var af malet plast. Efter et år så det herrens ud. Skuffende for en så stor producent.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Hej

Der er ikke meget andet at vælge imellem end som Junghans og Casio. Dengang jeg var stadig var urrmager i butik havde Citizen også et par modeller, men dem vil jeg gå langt udenomkring - der var mange problemer med den. Jeg vil gå efter Casio , men du kommer måske til at undvære den analoge del (har selv et der har virket fint i 10 år, vejl. pris ca. 1000 - bare husk ved batteri skift at få tjekket pakning og vandtæthed).

/Tommy
Svar
Tommy Munk Skrev:Hej

Der er ikke meget andet at vælge imellem end som Junghans og Casio. Dengang jeg var stadig var urrmager i butik havde Citizen også et par modeller, men dem vil jeg gå langt udenomkring - der var mange problemer med den. Jeg vil gå efter Casio , men du kommer måske til at undvære den analoge del (har selv et der har virket fint i 10 år, vejl. pris ca. 1000 - bare husk ved batteri skift at få tjekket pakning og vandtæthed).

/Tommy

Jeg vil kikke efter et radiostyret Casio-ur.
Mon man kan få et radiostyret ur i deres G-Shock-serie? Jeg er ikke stødt på et af slagsen endnu.

Venligst

Stefan Garvig
Hej Stefan

Torben (Geodoc) har lige været igang med den helt store undersøgelse af radiostyrede ure. Prøv at checke søgefunktionen. Måske der er noget brugbart for dig ? Icon_e_smile Hvis du sender Torben en PB, kan han måske lokkes til at give sit besyv med omkring dine kriterier Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Torbens tråd er her Icon_e_wink

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13735" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13735</a><!-- l -->
Svar
Tak, Kim Icon_e_wink Var ved at løbe tør for strøm her i det Sydtyske i går, så fik ikke ledt efter linket ... Icon_redface Idag har jeg så fået fat i lidt "tråd" Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)