Svar: 453
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ja det er netop det der er lidt dumt. Overvejede også at tage direkte til Mølbak, når jeg nu alligevel skulle forbi ham.
Men han sagde i Klarlund at det godt kunne kræve nogle forsøg at få den justeret ordentligt. Bare åndssvagt at de så ikke giver mig en pris bagefter i stedet og så siger max 250 kr.
Men nu har jeg betalt og der er ingen grund til at pive over det. Så vil jeg hellere bare glæde mig over at det er ordnet.
Mvh. Martin
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Da jeg ikke er Rolex forhandler vil jeg tage 75 kroner for denne operation, men priserne på service er nok billigere i Horsens end i København.
MVH Peter
•
Svar: 267
Tråde: 23
mhca Skrev:Hejsa
Jeg er utroligt perfektionistisk, og jeg kan derfor lidt blive irriteret over små detaljer, særligt når jeg sidder og nyder mine ure.
Denne tråd drejer sig om, at jeg normalt vil have drejekransen sat "korrekt" således at alle markeringerne står de rigtige steder og særligt trekanten i toppen peger præcist på kl. 12.
Drejekransen kan jo klikke 2-3 gange pr. sekund eller hvordan er det nu det er, og når jeg drejer den op omkring kl. 12, så ligger de to hakker lige på hver sin side af kl. 12.
Jeg kan godt med lidt rolighed lirke den så den peger præcist kl. 12, men så står den lidt mellem to hakker og glider nemt et hak tilbage igen efter noget tid.
Jeg har fået lidt refleksioner på billederne, men tror godt I kan ane at den på det første står lige efter (dvs. inden med omdrejningsretningen) og på den andet lige efter kl. 12. Det kan desuden også ses på minutmarkeringerne der ikke flugter helt perfekt heller.

Uret er nyt, eller dvs har været ubrugt indtil jeg fik det d. 18. januar, men selve uret er købt i Hong Kong i februar 2006. Dvs der er stadig garanti på.
Mit spørgsmål går på, om præcisionen af denne drejekrans kan justeres. Sådan så jeg kan få drejekransen til at klikke i hak ud for præcist kl. 12? Eller er det bare ærgeligt og noget jeg må acceptere?
Mvh. Martin
>>>>
Hej Martin,
jeg ville bare sige, at jeg har gjort NØJAGTIG samme erfaring med både min Sea-Dweller og min Submariner Date. Jeg er også perfektionist, så det gik også mig på. Men jeg må indrømme, at jeg bare "mellemstillede" den mellem to hak, idet jeg altid synes, at man kan se spor efter reparationer, uanset hvor omhyggelige Rolexværkstederne er. Jeg har været ude for at se, at mit ur blev lagt med glasset nedad og så bare blev kørt rundt. Jeg turde næsten ikke se på kransen bagefter, og det var da et held, at den ikke blev ridset af det.
•
Hej Bo
Ja, jeg mindedes også din uheldige oplevelse.
Men jeg fik det altså ordnet, og jeg fandt ingen tegn på ridser eller lignende efterfølgende.
Man rammer måske ikke altid 100% når man drejer den hen til kl. 12, men det er klart pænere nu, og så kan man nemmere få den til at stå perfekt uden at den står og svæver halvt mellem to hakker.
Mvh. Martin
•
Svar: 267
Tråde: 23
mhca Skrev:Hej Bo
Ja, jeg mindedes også din uheldige oplevelse.
Men jeg fik det altså ordnet, og jeg fandt ingen tegn på ridser eller lignende efterfølgende.
Man rammer måske ikke altid 100% når man drejer den hen til kl. 12, men det er klart pænere nu, og så kan man nemmere få den til at stå perfekt uden at den står og svæver halvt mellem to hakker.
Mvh. Martin
Det er nu rart at "se", at der er nogen, der er lige så perfektionistiske som jeg
Det er i øvrigt at hammer flot ur, du har! Jeg har altid syntes, at Sub'en uden date er mere harmonisk, og det er flot, at der ikke er så megen skrift på det. Den eneste grund til, at jeg ikke har købt det, er, at det ikke er et kronometer. Men jeg har hørt, at det alligevel går utrolig præcist.
I øvrigt siger James Dowling, at Sub OP nu kommer med kronometerværk! Det er absolut et plus, vil jeg mene (bortset fra, at der så vil komme mere skrift på skiven). Ville bare ØNSKE, at Rolex ville skrive "SUBMARINER" med rødt. Ville gøre uret til KULT på no time.
Sorry, at jeg "råber" (skriver med stort) i øvrigt
•
Sea-Dweller Skrev:Den eneste grund til, at jeg ikke har købt det, er, at det ikke er et kronometer. Men jeg har hørt, at det alligevel går utrolig præcist.
Ja, præcist er det i hvert fald.
Jeg stillede uret d. 6. februar, og jeg stillede først uret igen, da vi skiftede til vintertid i slutningen af marts. Og der var uret ±½ sek.
Sommetider vender jeg uret på en bestemt måde når jeg lægger det fra mig om natten. På den måde sørger jeg for at det enten vinder ganske svagt eller taber ganske svagt.
Det er dejligt og imponerende, at uret kan gå så præcist
Men at uret er chronometer certificeret beteyder ikke, at det nødvendigvis er mere præcist.
Mvh. Martin
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Mine erfaringer siger at Rolex uden cosc går nøjagtigt ligeså godt som dem med cosc.
MVH Peter
•
|