Manuelt værk
Hej,

Jeg søger lidt inspiration til flotte manuelle værker. Både med og uden kronograf. Nogen forslag?

Cal. 321, Valjoux 23, Unita 6xxx er muligheder - flere?

På forhånd tak

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Valjoux 22 Valjoux 72 og 72 C - Lemanias gamle kolonehjul maskiner, Angelus, Minerva, excelsior park, Universal Geneve, Zenith for bare at nævne nogle af de som er til at komme i nærheden af.

Alle de gamle kolonehjuls maskiner er efter min mening værd at kigge på

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvilken type ur? Har dress-ure interesse åbner det jo nogle flere døre. Som John siger er alle ældre kolonnehjulskronografer spændende.

Af manuelle værker uden krono er der det flotte cal. JLC 849 som blev benyttet af AP og VC i form af cal 2003 og 1003. Super flot og til at skaffe til rimelige penge. Ellers de nye AP 3090 og VC 1400 er også flotte men i en lidt anden prisklasse.

Unitas værkerne finder jeg nu ikke sønderlig imponerende. Det er nærmere arbejdsheste.

/Mads
Svar
Takker!

Hvad med diverse Venus-værker?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Venus hører med under betegnelsen "ældre kolonnehjulskronografer". Dog skal du være opmærksom på at de nyere 2-registers ofte er Venus 188, som jeg ikke anser som værende på højde med div. Venus 17x.

/Mads
Svar
Du nævnte dress-ure - hvilke muligheder giver det?

# GT
Svar
Må det være dress er der pludselig en masse vintage, som kan blive interessant samt div. JLC.

Skulle jeg vælge et par manuelle ure ville det nok blive:
1. Omega Speedmaster cal. 321 (umulig at komme uden om)
2. AP/VC dress-guld med cal. AP 2003 el. VC 1003
3. Heuer Carrera med Valjoux 72
4. Breitling med Venus 175

/Mads
Svar
Hej

Chronograph Omega 321 Valjoux 72 eller en ældre Piquet, store værker er min favorit eta/unitas 6497-2.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)