Remme - jeg fatter det bare ikke!!
#1
Så er den gal igen:

Jeg har købt et PAM112 og erfarer ved urets ankomst at det er lækkert, men remmen er for "lille"!

Det gør ikke så meget idet remmen i forvejen er sort og dermed "forkert i mine øjne" - den skal være "saddelbrun" (hvis I forstår hvad jeg mener). Nå:

Menehh jeg har opmålt skidtet til:

Mellem hornene. 24 mm (surprise!! Icon_e_wink
Korte del af rem: 75 mm
Lange del af rem: 115 mm

Når jeg sætter uret på sidder spændet "midt for", og det får mig til at konkludere:

Jeg skal bare have en BRUN "COWBOY" rem som er 130 mm i den lange del af remmen, dette vil give 2-3 ekstra huller ved påhæftning af uret.

Er jeg HELT ude i hampen - har jeg fuldstændig ret, eller hvad sker der når jeg spørger dette forum: Hvad/Hvor skal jeg handle - og har jeg misforstået noget ?
Svar
#2
At jeg ellers er megaglad for min nye PAM:

İmage


İmage

İmage

Jow - sådan en PAM er OK

Icon_smil Sogge[/img]
Svar
#3
Ser godt ud.

Mht. remmene, så leveres alle PAM's med remme i standard længde 115/75. Her har du målt helt korrekt op.

Men hvor kan du få en anden rem:

1. Klarlund har jo de originale, eller kan skaffe dem.
2. Se på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paneristi.com">www.paneristi.com</a><!-- w -->. De har et salgsforum, med mange remme til salg.
3. Du kan ogs bruge Ebay, men der er der mange uoriginale OEM panerai remme i omløb.
4. Køb en uoriginal rem. Der findes masser, nogle bedre end andre. Her kan man bruge det alm. forum på paneristi til at se, hvilke remme andre bruger og hvem der evt. laver dem. Det med skift af remme, hører til et Panerai.

Håber du kunne bruge det æidt.

Torben
Svar
#4
Hej Torben

Jøbs - det kan jeg bestemt bruge til noget! Jeg tror jeg har læst alt hvad der har været af Panerai-rem indlæg her på sitet (men ikke nødvendigvis forstået dem). Jeg ville lige være helt sikker på at jeg ikke gik i gang med at bestille "på en forkert måde". Det gør jeg åbenbart ikke, så jeg vil nu finde en Panerai-rem på 130/75 et eller andet sted. Tak!

Icon_smil Sogge
Svar
#5
Bjørn Hell Andersen har en masse remme til Panerai til salg. Prøv at checke dem
Svar
#6
Remmene kommer rigtig nok i størrelsen "medium" fra Panerai. Det er den længde du nævner. Du skal såmænd bare have en i large eller x-large. Find dem på paneristi. Længden er dog ikke 130/75. Nærmere 125/80 eller noget i den stil. Simpelthen for at spændet ikke kommer til at sidde skævt i forhold til uret.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)