Forespørgsel ved. Speedmaster cal. 321
Kevlar Skrev:Så er der Speedmasteren. Der er tale om en 105.012-65, med split bevealed bagkasse, som kun er lavet i en meget begrænset periode.

Kevlar, ved du om det kun er 105.012-65 som er lavet med bevealed bagkasse? Og har du en íde om hvor mange der er produceret?

/Johs
Svar
En meget afgørende faktor i denne sammenhæng er standen på Omega´en. Det er et gl. ur og standen svinger meget. Et halv smadret SM 321 bør ikke koste mere end 15 kkr. Men Bo´s ser fin ud så prisen er nok ganske fair, når man også tager i betragtning af uret er omfattet garanti osv. Typisk går cal. 321 for 17-18 kkr. i rimelig god stand. Priserne er steget markant det seneste år. Du kan sikkert finde nogle som er gået billigere, men du kan også finde 14060´ere til 15 kkr. i databasen. De er ikke solgt inden for det sidste 6-12 mdr.

Umiddelbart vil jeg mene et byt er nogenlunde fair når det er med en velanset handler. Var det privat/privat uden garanti osv. skulle Rolex´en nok være 2-3 kkr. dyere.

Men priser er en svær størrelse og generelt er jeg imod at diskutere hvad folk tager for deres ure. Syntes man den er for høj, så find et andet...Udbud og efterspørgsel regulerer automatisk niveauet og folk er ikke dumme. Så er prisen for høj bliver uret ikke solgt...

Smid mig evt. en mail. Jeg kan sagtens skaffe et cal. 321 i byt for dit 14060 Icon_e_wink

/Mads
Svar
Kevlar Skrev:Hej Peder

Jo selvfølgelig

Den split bevealede bagkasse har ligesom et ekstra knæk. Hvis du har center af bagkassen så er den flad. Der hvor den skråner har så et ekstra knæk i stedet for at være lige. Der hvor den skråner, er der hvor man typisk sætter værktøjet på for at åbne uret.

Mvh.

Hej Kevlar - jeg har sendt dig en PB
Svar
Mads Gjødesen Skrev:En meget afgørende faktor i denne sammenhæng er standen på Omega´en. Det er et gl. ur og standen svinger meget. Et halv smadret SM 321 bør ikke koste mere end 15 kkr. Men Bo´s ser fin ud så prisen er nok ganske fair, når man også tager i betragtning af uret er omfattet garanti osv. Typisk går cal. 321 for 17-18 kkr. i rimelig god stand. Priserne er steget markant det seneste år.
/Mads

Jeg er enig med Mads i et prisen ikke er helt skæv. Købte selv et 145.012 af Bo for 3 år siden i næsten samme stand.
Indregnes 3 år prisudvikling + det faktum at en 105.012 er lidt ældre samt at den kommer med en ekstra bagkasse af glas (som nemt kan koste et par tusinde, hvis ikke man laver den selv) ja så er prisen vel fornuftig

Just my 5 cents...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)