31-01-2007, 06:54 PM
Nu er jeg forholdsvis novice i ur sammenhæng. Men jeg har kig på et IWC classic double chrono, men har set et Omega seamaster Planet ocean chrono til 25 k i tyskland. Hvordan er kvaliteten imellem disse 2?
|
Iwc eller omega?
|
|
31-01-2007, 06:54 PM
Nu er jeg forholdsvis novice i ur sammenhæng. Men jeg har kig på et IWC classic double chrono, men har set et Omega seamaster Planet ocean chrono til 25 k i tyskland. Hvordan er kvaliteten imellem disse 2?
31-01-2007, 11:11 PM
Jeg mener at IWC ligger på højere league end Omega
01-02-2007, 12:33 AM
Det er svært at sammenligne de to ure idet de er så forskellige. IWC´en har et stærkt modificeret "billigt" Valjoux 7750 som har fået tilføjet rattrapante krono. Rattrapante komplikationen hører til blandt de fineste og mest komplicerede funktioner. IWCs rattrapante ligger dog ikke på samme høje horologiske niveau som de alm. rattrapanter. Prisen er dog også kun ca. det halve. Man kan i princippet sige man har taget et billigt værk og toptrimmet det og tilføjet en fin komplikation.
Omega er gået den anden vej. De har taget et meget fint og dyrt værk (FP 1185) og konstrueret en knap så fin udgave af det men stadig beholdt grundkonstruktionen. Bare sparet et par steder. Derudover tilføjet co-axial escapement. Så her er tale om et super flot værk som så ikke er så forfinet og modificeret. Så det svare vel lidt til at sammenligne en toptrimmet og tunet V8 (IWC) med en standard V12 (Omega) /Mads
01-02-2007, 02:48 AM
Hej
Iwc ligger højere på deres egne inhouse værker for eksempel Ingenieur med pellaton automatic end Omega, men på deres chronographer er de langt bagefter Omega. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|