Zenith-værker: EP eller Elite
Hej,

Er der nogle af de Zenith-værk-kyndige, der kan bidrage med for og imod hhv. EP og Elite?

Har været forbi deres hjemmeside og Mads G.'s artikel, men:

1) EP har selvfølgelig mange år på bagen og dermed historie - men Elite er baseret på mere moderne viden...?

2) Hvorfor har man valgt en lavere frekvens for Elite? Slid, ja, men EP har vel kørt fornuftigt uden særlig problemer på den kant?

3) Er der forskel på finish af de to værker?

Så vidt jeg kan se, taler vi om kolonnehjulskrono - er det korrekt (har ikke kunnet finde nogen gode billeder...).

# GT
Svar
Hej,

Havde lige selv mulighed for at nyde en stribe ChronoMaster, Class og Rainbow hos en forhandler. Lækre ure - for dævlen!

Det er en sand fornøjelse at studere det lille kolonnehjul arbejde, og værkets finish er lækker.

Da jeg står med et par gode tilbud på hånden, har jeg lige nogle spørgsmål angående Rainbow (ref. 02.0461.400/71) og Class (ref. 02.0501.400/24):
- Hvad er listeprisen?
- Er der nogen, der har en fornemmelse af produktionstal?
- Hvad er forskellen på cal. 400/405/410?

Takker

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej.

Kal. 400 = alm. chronograf (som feks. i Rainbow og De Luca modellerne)
Kal. 405 = chronograf med Flyback funktion (som feks. i Rainbow Flyback)
Kal. 410 = chronograf med fuld kalender og månefase (som feks. i ChronoMaster)

Det var vist det, jeg kunne bidrage med Icon_smil Alle kal. er repræsenteret i min signatur Icon_e_biggrin

Ps. 02.0461 er jeg ikke særlig begejstret for Icon_e_confused

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
Hej,

Hmm, 02.0461 har nogle underlige farversammensætninger på skiven. Og lynetten er ikke imponerende. Derfor var jeg også lidt lala. Men Rainbow er udgået af produktion, ik'?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jo, mig bekendt kan du ikke købe de alm. Rainbow modeller mere. Så skal man være heldig at finde en hos en forhandler, der ikke har så meget omsætning...og derfor stadig har en på lager Icon_smil

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
Hej,

Jeg spørger lige lidt videre (det er ikke altid lige til at finde info på nettet).

Hvor mange ure producerer Zenith om året - cirka?

Nogen ideer til antal produceret af de nævnte ref.?

I hvilken periode blev Rainbow produceret med screw-down knapper?

Hvad var listeprisen for de to nævte ref.?

Spørge-Jørgen vender sikkert tilbage Icon_rolleyes

# GT
Svar
denne tråd giver en del af svarene

http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.p...ht=rainbow

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:denne tråd giver en del af svarene

http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.p...ht=rainbow

vh John

Takker,

Den tråd var smuttet forbi min næse - pokkers...

# GT
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)