Mont Blanc (TimeWalker GMT Automatic)
Hej drenge.

Jeg går i overvejelser omkring at købe mit første "rigtige" ur. Der er jo rigtig mange fede, flotte og interessante ure derude, hvor 'Mont Blanc - TimeWalker GMT Automatic' har tiltrukket sig min opmærksomhed på det sidste. Dog kender jeg ikke noget til fx. komponentkvalitet, samlekvalitet og generel kvalitet for Mont Blanc, hvilket er årsagen til dette indlæg. Derfor:

1. Er der nogen af jer, der kender noget til Mont Blanc? - og i forlængelse heraf, hvordan er jeres indtryk / erfaring (hvor godt holder uret pengene eksempelvis)?

2. I øvrigt har jeg ikke været til at stand til at finde en listepris eller danske forhandlere for dette ur på hverken producentens eller andre hjemmesider. Er der nogen, som har nogen idé herom?

På forhånd tak for hjælpen Icon_e_smile.

Uret kan i øvrigt ses på
[url]"http://www.montblanc.com/products/gmt_automatic_gmt_automatic.36064.php">http://www.montblanc.com/products/gmt_a ... .36064.php[/url]
Svar
Hej Flemme

Hvis du går efter gensalgsværdi skal du holde dig langt væk fra Montblanc, de holder slet ikke værdien så godt som Omega og Rolex.

MVH Peter
Svar
Hej Peter

Mange tak for svaret.

Gensalgsværdien er jo ikke en uvæsentlig del af det at købe et dyrere ur, så man kan gå med uden at skulle tænke på en stor afskrivning. Mont Blanc må således bøje sig i støvet overfor andre mærker.

Mvh. Flemme
Svar
Ja vil bakke Peter op. Køb noget andet hvis gensalgsværdien har betydning. Mont Blanc laver fortrinsvis penne, og deres urproduktion kommer i anden række. Gå efter de velansete producenter der har fokus på urene. Du får mere for pengene, højere gensalgsværdi og bedre produkter.

/Mads
Svar
vil jeg nu være....

I siger at en Mont Blank taber for meget..... hvilket jo så må betyde at hvis man køber den brugt får man rintig meget ur for pengene.

Personligt er branded vigtigt for mig så jeg køber ikke et Mont Blank, men hvis (som mange påstår) det kun kommer an på kvaliteten, må det billigste være at købe fx et Victorinox eller Mont Blank, som begge laver fine ure - man skal bare købe dem brugt af en som har fortrudt fordi han hellere vil have et ur fabrikeret af et firma som er kendt for at lave luksusure - ikke knive eller fyldepenne!

Hvis man er ligeglad, får man meget ur for pengene på den måde. Men når det kommer til stykket, er de fleste, lige som jeg, ikke ligeglade! Det er det Omega, Rolex Breitling, Tag Heuer oa. lever af!

vh Baun
Svar
Hej igen og igen tak for de forskellige inputs.

Hvad angår præferencer og valg af ur er der naturligvis mange faktorer, der spiller ind. For mit vedkommende er æstetikken af en afgørende betydning, men også kvalitet, mærke, gensalgsværdi og den deraf samlede 'lækkerheds-feeling' har også stor betydning. Da ovennævnte ur fra Mont Blanc måske nok scorer højt på æstetikken, men i samme (eller højere) grad trækkes ned af fx gensalgsværdi og kvalitet, så virker andre mærker (Omega, Rolex, IWC mv.) langt mere indbydende. Det er netop sådanne spørgsmål, hvor dette forum har sin berrettigelse - det er jo simpelthen genialt!

I øvrigt kunne det være smart, hvis man her kunne spørge sig til en rimelig vurdering af brugte ure (som kan købes på fx vintageure.dk) så man som nybegynder ikke køber katten i sækken.

Mvh. Flemme
Svar
Hej Flemme,

Den bedst måde at orientere sig om priserne er ved at følge med på diverse saglsfora, f.eks. her på Vintageure. Naturligvis står der ikke noget om, hvad urene rent faktisk bliver solgt til, men man kan alligevel godt danne sig et indtryk af, hvad de mest gænse mærker bliver handlet for.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)