12-11-2006, 01:01 PM
Der hvor VC og PP virkeligt kommer til deres ret er i segmentet for Complications og Grande Complications. Under 125.000 DKK er Lange & S et super super lækkert ur. Ifht. de relativt simple modeller man kan få for de penge fra PP og VC.
Mvh Morgan
Mvh Morgan
TomHansen Skrev:Tak allesammen for kvalificerede og gode kommentarer.
Side-by-side sammenligninger med PP / VC / AP (og et nyere mid-size JlC Reverso RdM i platin med moerkeblaa croc-rem og platin foldespaende til DKK 45K!!) faldt ud til LS' fordel, saa en Cabaret model i rosa guld med sort skive pryder nu min kones haandled. Stramt design og uforlignelig kunsthaandvaerk gjorde udslaget sammen med en god pris.
PP / VA / AP er egentlig ikke mit valg som top tre, men mit indtryk af en generel opfattelse. Det er svaert at argumentere mod deres horologiske praestationer og deres betydning, men den slags rankings kan altid debatteres, bl.a. hvilke kriterier, der skal bruges (hvis generel brugervenlighed og udbredelse skulle tages i betragtning, kunne listen vaere Omega / Rolex / Seiko). Derfor har vi heldigvis dette udmaerkede forum. Jeg husker en nylig traad, hvor lagdelingen blev debatteret heftigt,og den diskussion er altid hot. Ligenu mener jeg f.eks. at L&S helt klart hoerer til i top fire..
Verden er heldigvis ikke statisk, og mange af de maerker, som ligger lige under, rykker taettere paa med flere in-house vaerker, superkomplikationer og innovation (og hoeje priser!). Samtidig maa man konstatere, at PP / VC / AP dress-ure af nyere dato kan faaes til rimelige priser, fordi de er smaa (35mm +/-). De var maaske lidt traege til at reagere paa trenden med stoerre ure, fordi et horologisk benchmark er mindre vaerk = stoerre praestation, i alle tilfaelde for maendene i hvide kitler.
Jeg skal se, om jeg kan faa faa mig nosset sammen til at laane et ordentlig kamera og faa taget nogle gode billeder af Cabaret'en. (Gode raad modtages meget gerne - jeg kan se, at niveauet paa vintageure er hoejt) Det firkantede vaerk er en nydelse udover det saedvanlige at se paa.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)