Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
mdk Skrev:Tjae, beviset fra Unión Suiza virkede som sagt fint da jeg fremviste det. Og lidt tanker - såfremt et garantibevis fra en anerkendt urhandler ikke viser sig at være gyldigt, så kommer branchen til at få et kæmpe problem. Hvilke beviser er i så fald gyldige?, hvad sker der med garantien af ure, såfremt de sælges brugte indenfor garantiperiodens udløb?, etc.
Mvh
Mathias
100% enig, derfor mente jeg man skulle teste den oprindelige udskriver af garantien. Hvis han sælger via grey market for at få penge i kassen uden at skade sit eget market (fordi det er langt fra der hvor han sælger) og medgiver halve garantier, så tror jeg branchen, og specielt den fabrik han er autoriseret for, vil rynke bryn ganske alvorligt
vh John
•
Svar: 372
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
nu skal jeg ha noget på det rene!
er smwatches et firma? så skal han sælge urene (brugte som nye)med en faktura incl. moms fra det pågældende eu-land. ved salget er der så selvfølgelig købsgaranti!
er smwatches ikke et firma er handlen yderst risikabel, da der ingen garanti er overhovedet.
•
Svar: 76
Tråde: 14
Det er et firma, og de ure jeg har købt der, er alle med gyldigt garantibevis. Jeg har haft et problem med et Rolex, som Klarlund
lavede under garantien, efter at jeg havde forevist mit garantibevis.
Jeg har også faktura på alle de ure jeg har købt der.
Som jeg ser det, er der lidt forskellige oplevelser med SMW.Det man
dog altid skal opveje er penge. Snakken går meget på Rolex ure,og lige på deres populærer modeller til 30-40Ker beparelsen en smule begrænset, og men kan så overveje om man "gider" bøvle med det for 3-5K. Men der er andre mærker, hvor der er en seriøs besparelse ved at handle denne vej, og igen må man opveje fordele og ulæmper ved at handle på nettet. Jeg har også købt ure hos aut. forhandlere, og ingen tvivl om at det er en hel anderledes lækker oplevelse.
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
•
Svar: 372
Tråde: 30
klausbjerring Skrev:Jeg har også faktura på alle de ure jeg har købt der.
står der noget om moms på dem?
i en tidligere tråd fik jeg det indtryk, at han opkøber ure et sted (lad os sige tyskland, får momsen tilbage fra "told og skat", og sælger dem videre fra et andet land (lad os sige italien) uden moms. skulle dette være sandt og det blir opdaget vil det italienske "told og skat" sikkert og vist spørge til, hvem de forskellige ure er blevet solgt til, da det ville være momsbedrageri i den høje klasse. dette kunne under omstændigheder føre til, at du skal betale momsen på de ure, du har købt eller lade handlen gå tilbage og kæmpe for at få pengene tilbage.
står der noget om moms på fakturaerne, vil der ikke kunne ske dig noget!
i må meget undskylde mit sortseeri, men efter at jeg er blevet bedraget for 240.000,- kr fra et andet firma (har intet med ure at gøre) er jeg blevet meget skeptisk overfor uigennemskuelige firmasalgsmetoder.
•