Kan man altid være sikker når en forhandler bekræfter?
Hej, jeg er vidst hvad man kalder for en "newbie". Jeg skal til fyn i morgen og købe et SD af en privat. (John Høeg Broholm - fundet på DBA.dk). Jeg er lidt bekymret, idet han har fortalt, at uret er importeret fra Singapore. Jeg har bedt om at få ægtheden bekræftet hos Ragnar i Odense. Hvis Ragnar bekræfter ægtheden - kan jeg da føle mig 100% sikker på ægtheden?
Svar
Beckiess Skrev:Hej, jeg er vidst hvad man kalder for en "newbie". Jeg skal til fyn i morgen og købe et SD af en privat. (John Høeg Broholm - fundet på DBA.dk). Jeg er lidt bekymret, idet han har fortalt, at uret er importeret fra Singapore. Jeg har bedt om at få ægtheden bekræftet hos Ragnar i Odense. Hvis Ragnar bekræfter ægtheden - kan jeg da føle mig 100% sikker på ægtheden?

En Rolex forhandler kan nemt verificerere ægtheden. Det de til gengæld sjældent (kan/vil) verificere er om det er stjålet. Rolex har en database med serie og værk numre på alle de ure som er indrapporteret af privat personer, forsikringsselskaber og forhandlere, som værende stjålet.

Når man indleverer uret til service (jeg ved ikke i hvor stor en grad de gør det i DK), checker de serie nummer / værk nummer.

En anden faktor er hvis uret har været stjålet i DK, kan man risikere at købe en "varm" vare.

Den bedste måde at gardere sig på er at købe ure med originale papirer. Især hvis de er under 10 år gamle. Hvis de er over 10 år, er der masser af grunde til at urets papirer er væk. Vintage ure (over 20-30år) er som oftest uden papirer. I min erfaring er det yderst sjældent at både ur og papirer bliver stjålet sammen. (men det sker!!). Den anden, og mest vigtige ting, er at sørge for at identificere sælgeren. Dvs. fotokopi af hans/hendes kørekort eller lignende med billed ID. Så hvis man får problemer senere hen, kan man altid "backtracke".

Derudover er det lige ud af landevejen. Held og lykke.

Mvh Morgan
Svar
Jeg er ikke Rolex forhandler men kan til enhver tid se om det er falsk.

MVH Peter
Svar
Jeg har handlet med John. Købte en 14060 fra ham sidste år, og der fik jeg alle papirer med. Uret er ligeledes fra Singapore, men det er fordi han arbejder på et stort skib indenfor Maersk og derfor er afsted til Østen i længere perioder.

Mit blev efterfølgende verificeret af Klarlund og det var helt iorden.

Ergo kan jeg stå inde for at alt burde være iorden. Men som tidligere nævnt. Sørg for at få papirerne med Icon_smil

Tillykke med det, hvis du har købt......
Fred på jorden og Rolex på hånden....
Svar
Beckiess Skrev:Hej, jeg er vidst hvad man kalder for en "newbie". Jeg skal til fyn i morgen og købe et SD af en privat. (John Høeg Broholm - fundet på DBA.dk). Jeg er lidt bekymret, idet han har fortalt, at uret er importeret fra Singapore. Jeg har bedt om at få ægtheden bekræftet hos Ragnar i Odense. Hvis Ragnar bekræfter ægtheden - kan jeg da føle mig 100% sikker på ægtheden?

Hej Beckiess

Du kan roligt handle med John. Han er 100% ok.

Claus Larsen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)