En ny gammel Seamaster De Ville
... har jeg lige fået hjem. Fra 60'erne - købt via auktion.

Jeg kunne godt se at der var ligesom en masse bittesmå dråber på skiven - jeg troede nu det var på glasset og så kunne det jo skifter eller poleres.

Men nu har jeg fået uret hjem og der er ganske rigtigt disse små prikker på en ellers blank, lidt gylden skive. De er egentlig utrolig perfekt fordelt og når man drejer uret i lyset skinner de lidt igen. Det har jeg aldrig set før - unbtagen på sorte skiver, hvor der kan være nister - ligesom en stjernehimmel!

Nogen der ved om det kan være originalt?

vh Baun
Svar
Har du ikke et billede? Det vil jeg da gerne se Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har prøvet at fotografere den så man kan se nistre. Du ser dem måske mest ed kl 13 og 14, men de er helt ens over hele skiven, og man ser dem ikke normalt faktisk, giver bare en samlet ret ens patima til hele uret.
Minder det lidt om dine nistre, så er det ikke så usædvanligt - selv på lyse skiver, hvis de er gamle nok.
Det ser også her ud som om det er glasset, men nix, det er skiven
vh John

İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
De er meget normale på gamle Omega ure, jeg vil sige at det er patina, iøvrigt et flot patineret ur.

MVH Peter
Svar
Ja, det er præcis sådan skiven ser ud på mit ur.

Det skal jeg lige tænke over om jeg kan lide - normalt er jeg ikke til patina, men jeg må indrømme at det er smukt i dette tilfælde - også fordi skiven eller står helt ensartet uden misfarvninger.

Nogen ide om hvad det vil koste at rense/reparere - eller er det umuligt?

vh Baun
Svar
Den kan ikke renses - skal den laves, skal den have en re-dial hvor ny skive trykkes, eller Omega har en anden frisk skive, eller der findes en del som sælger skiver til ældre ure, specielt Omega, men jeg har ikke adresser på dem, ser dem bare fra tid til tid.
Prisen kender jeg ikke, mon ikke det ligger rundt 1000 hvis du kan finde en gammel men frisk skive

Uret er så re-dialet, og i hard-core vintage folks øjne, vil det ofte nedsætte værdien. Jeg ville -. hvis den ser ud som min, leve gladeligt med det, det ses ikke af andre (på den helt normale afstand) men giver skiven en lidt anden total farve, som jeg synes kan være tilmed rigtig smuk

Du skal naturligvis kunne være ligeglad med hvad hard-core vintage folk måske siger, og er det en helt original skive du bytter til, så er der jo ingen der lige ved det og så forringer det vel ikke uret.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)