JLC cal. 633
#1
Jeg er et par gange stødt på et JLC Heraion Chronograph Reveil cal. 633, som jeg syntes har et flot design. Samtidig ser det ud til, at det for JLC rent prismæssigt passer mere til min bankforbindelse.

Efter et par runder på nettet, fandt jeg frem til, at værket er et quartz værk med et mekanisk chronograph modul.
Er der nogen, som kan oplyse lidt mere om dette JLC ur, da jeg er blevet lidt varm på det. Efter jeg fattede "lidt" interesse for ure, er jeg ellers kun til mekaniske ure og helst med automatisk optræk. Men her blev jeg dog nysgerrig, hvorfor jeg meget gerne vil vide mere.

På forhånd tak

Jan Mortensen
Svar
#2
Jeg ville nok holde mig til de mekaniske, men jeg har også en fobi for quarz Icon_e_confused Som priserne afspejler, hører modellen ikke til blandt de mest populære. Men der står JLC på skiven og designet er ok. Men værket er en lagkage-løsning med quarz motor Icon_cry En konstruktion jeg er sikker på JLC i dag helst ønskede de aldrig havde lagt navn til.
Rent funktionelt har jeg intet negativt at udsætte på uret. Men for de 8-10 kkr. det vist ca. koster ville jeg nok gå efter et vintage memovox eller lignende. Det er der meget mere"JLC-nostalgi" over.

Mads Gjødesen
Svar
#3
Mange tak for svarene. Jeg blev da en helt del klogere (håber jeg), så jeg dropper formentlig dette ur og må så lidt mere til lommerne, hvis jeg stadig gerne vil have et JLC (hvilket jeg selvfølgelig gerne vil). Men der står også et Zenith El-Primero på listen og det ur har jeg kikket på et par år nu, så det er nok her jeg må slå til.

Mvh.

Jan Mortensen
Svar
#4
Jeg ville til hver en tid foretrække et El Primero frem for det JLC du havde i kikkerten. Som sagt ser jeg værket som en "svipser" i JLC ellers så fornemme historie. Men i 80´erne skete der mange sære ting i den schweiziske urindustri som mange vist helst så i glemmebogen....
Men du må på jagt efter et EP. Det er toppen af poppen.... Icon_e_biggrin

/Mads
Svar
#5
Ja El-Primeroen er en lækkerbisken og hvis man ikke lige syntes, man har råd til AP, PP, VC og JLC, har man formentlig råd til et El-Primero. Jeg vil kikke noget mere intensivt efter et.

Mvh.

Jan
Svar
#6
Rent konstruktionsmæssigt kan EP´en snildt følge med the big three. Finishen er forbedret de seneste år hos Zenith, men prisen er desværre også fulgt med. Finishen mangler dog stadig lidt for at nå op i high end klassen. Heldigvis findes der masser af EP´er på brugtmarkedet med identiske værker, hvor finishen dog er knap så fin. Men prisen er heldigvis også tilsvarende billig. Så i kategorien for kronografer under 20 kkr. har Zenith stort set ingen konkurrenter...

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)