Rolex-krone
Jeg har lige købt en SD og har to spørgsmål om urets triplock-krone:

Sp 1:
Kronen kan skrues ned til et punkt, hvor nedskruningen stopper brat. Kronen er da skruet forsvarligt ned, vurderer jeg, men mit andet Rolex, en Date med twinlock-krone, har en lidt anden nedskruning. Her kan man mærke, at nedskruningen til sidst bliver strammere og strammere eftersom at pakningen bliver trykket sammen. Ved Date-modellen er der ikke den samme fornemmelse af at støde på en stopklods som på SD.

Skal Rolex-kroner fungere som ovenfor beskrevet?

Sp 2:
Kronen på min SD sidder i fuld nedskruet stand med kronesymbolets top pegende i retning af klokken fire.
Er dette normalt? Jeg ville have gættet på, at kronesymbolets top skulle stå noget nær i klokken 12-position. Nuvel, det er vel kun af kosmetisk hensyn. At symbolet peger mod klokken fire betyder vel ikke noget for urets funktion og navnlig vandtæthed. Eller hur?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan
Svar
Stefan Garvig Skrev:Jeg har lige købt en SD og har to spørgsmål om urets triplock-krone:

Sp 1:
Kronen kan skrues ned til et punkt, hvor nedskruningen stopper brat. Kronen er da skruet forsvarligt ned, vurderer jeg, men mit andet Rolex, en Date med twinlock-krone, har en lidt anden nedskruning. Her kan man mærke, at nedskruningen til sidst bliver strammere og strammere eftersom at pakningen bliver trykket sammen. Ved Date-modellen er der ikke den samme fornemmelse af at støde på en stopklods som på SD.

Skal Rolex-kroner fungere som ovenfor beskrevet?

Sp 2:
Kronen på min SD sidder i fuld nedskruet stand med kronesymbolets top pegende i retning af klokken fire.
Er dette normalt? Jeg ville have gættet på, at kronesymbolets top skulle stå noget nær i klokken 12-position. Nuvel, det er vel kun af kosmetisk hensyn. At symbolet peger mod klokken fire betyder vel ikke noget for urets funktion og navnlig vandtæthed. Eller hur?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Stefan

Min bliver strammere det sidste stykke!! Kronensymbolet peger også på kl. 4 i lukket tilstand. Hvilket er uden betydning. God sommer :o)
Elmer
Svar
Jeg kan dreje kronen på min SD noget mindre end en kvart omgang fra jeg mærker den første modstand.

Kronens orientering er ligegyldig (det står i FAQ'en på timezone.com)

/Bjøn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)