Køb af brugt Rolex
Jeg leder efter et brugt Rolex herreur datejust - det helt simple i stål.
Jeg har fundet et på vintageure.dk - som umiddelbart ser rigtigt fint ud og til en god pris.
Jeg har aldrig købt brugt ur før - og da slet ikke over nettet.
Hvordan sikrer jeg mig, at jeg ikke bliver snydt?
Sælger siger uret er blevet checket hos Klarlund.
Jeg har aldrig haft et Rolex før, og aner intet om serienumre etc.
Håber nogen kan give mig et tip.

Venligst
Cristina Olsen :roll:
Svar
Hej Cristina
Bor I tæt på en Rolex forhandler, er det bare at mødes der sammen med sælger og få uret tjekket. Det koster normalt ikke noget. Så er du sikker på at alt er ægte. Vil sælger ikke det, så find et andet ur.
Har du serienummeret kan du fastsætte alderen på uret. Du kan poste nr. her og jeg er sikker på folk hurtigt kan hjælpe med at fastsætte urets alder.

Vær opmærksom på hvornår uret sidst er serviceret. Et service koster typisk knap 3.000 kr. så det er en fordel hvis det er gjort inden for de sidste par år.

Vil du have yderligere hjælp, så post alle oplysninger du ligger inde med. Så skal du nok få vores vurdering og hvad du evt. skal være opmærksom på.

Mads Gjødesen
Svar
Og lad mig lige supplere med at sige, at det er helt super, at der også er en kvinde, der finder herindtil og gerne vil købe et "ordentligt" ur. Nogen gange kan her godt være lidt for megen mandehørm. Og vi har nogen gange haft skriverier om "vores kones ur", desværre uden at de selv har blandet sig i debatten.

Så Christina - hjerteligt velkommen!

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)