Ægte eller falsk Fortis
Jeg ville sætte et Fortis Flieger til salg på Lauritz.com, men de afviste det og sagde at det var falsk. Det kom bag på mig, for jeg havde brugt uret i 1½ år og det var uden sammenligning det mest præcis af mine mekaniske ure, så jeg havde ingen mistanke. De stemplede det som falsk, fordi urværket ikke var signeret med Fortis. Jeg skrev derefter til sælgeren, som hæveder at Fortis bruger almindelige Eta Calibres i gamle modeller som mit (med hvid sekundviser). Hvem skal jeg tro?

Kilgore
Svar
Tja, hvis jeg var Lauritz.com vil jeg måske nok være lidt forsigtig med den melding. Kan du tage nogle billeder af uret, evt værk, så er jeg ikke i tvivl om at der nok skal komme en reaktion her på siden...
Umidlbart lyder det mest sandsynlig at det er sælger der har ret, og med det kendskab Lauritz normalt lægger for dagen, tror jeg mest på sælger, mener at Fortis tidligere har brugt flere forskellige cal. bl.a. og så Fe i nogle billige quartz ure de lavede engang i 80'erne, men det er nok lidt væk fra temaet.

Mvh Lars
Svar
Kilgore1 Skrev:Jeg ville sætte et Fortis Flieger til salg på Lauritz.com, men de afviste det og sagde at det var falsk. Det kom bag på mig, for jeg havde brugt uret i 1½ år og det var uden sammenligning det mest præcis af mine mekaniske ure, så jeg havde ingen mistanke. De stemplede det som falsk, fordi urværket ikke var signeret med Fortis. Jeg skrev derefter til sælgeren, som hæveder at Fortis bruger almindelige Eta Calibres i gamle modeller som mit (med hvid sekundviser). Hvem skal jeg tro?

Kilgore

Tja.. Lauritz har jo indtil nu ikke udmærket sig med den store viden om ure; men det kan da tænkes at de har ret. Blot undrer det mig, da Fortis jo ikke hører til de mærker der både er dyre og kendte a lá Breitling, Omega og Rolex. Det plejer at være mærker som disse 3 + de meget dyre naturligvis, som oftest bliver forfalsket.

Find et godt digitalkamera med makroobjektiv, og post så nogle billeder hér på forummet. Der skal være billeder af både skive (forfra) og af bagkassen. Gerne også af selve urværket, skru evt. bagkassen af.
Så vil tro, at der nok vil være flere, der vil kunne afgøre, om dit ur er en fake eller ej.
Du kan også tage uret med en tur ind til Mølbak f.eks. Bo vil ganske sikkert også kunne afgøre urets originalitet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)