Holdning til museum #3: Officers
Hej Alle,

Jeg har lidt kig på museum's serien, specielt 5702.50.02 Officer's, som ved et enkelt blik i omegas katalog fangede mit blik. Har nogen af jer erfaringer med museum's serie ure (de er jo limited editions), jeg har ikke kunnet finde nogle indlæg her på sitet desangående. Jeg har fundet en næsten ny i mint condition i england, men overvejer om jeg er på vej ind i noget snavs. Oprindeligt havde jeg planlagt mit første omega til at være et Speedmaster Proffesional (måneuret), men så gik det galt da jeg fik kataloget. Nogen holdninger?
Svar
Hej Sogge
Jeg har svaret på din mail, men det kan være andre også er interesseret i svaret, så hermed mine kommentarer:

Mht. det Omega du har kig på kan jeg varmt anbefale det. Jeg har desværre ikke kunnet finde et præcist svar på hvilken ebauch der er brugt. Det er Omega cal. 3200, men jo ikke in-house... Icon_e_confused Mit gæt er at der er tale om det meget fine klassiske Lemania 23xx. Fordi det er 2-counter chrono, manuelt, kolonnehjul og power-reserve på 55 timer. Det kan næsten ikke være andet end det. Ebauchen blev også brugt i cal. 321 som var Omegas chrono-værk fra midt 50´erne og frem til 1968. Cal 321 var dog modificeret til 3-counter chrono.
Lemania 23xx er et legendarisk værk som den dag i dag stadig bruges af mange high-end manufakturer i deres klassiske 2-counter chronos.

Grunden til at jeg ikke har cal. 3200 med i oversigten er, at Omegaen er en LE-model fra 2003, og ikke brugt siden i andre modeller. Det bruges altså ikke af Omega pt. Jeg har desværre været nød til at sætte nogle begrænsninger for omfanget.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)