Panerai ur
#1
Hej allesammen!
Nu har jeg i lang tid nydt siden og lært af jeres viden og erfaring, - tusind tak for det! Icon_e_biggrin
Jeg har tilsvarende også bestemt mig for at mit første rigtige, -men næppe sidste ur - skal være en Panerai.
Jeg har set så mange flotte men er dog stadig i tvivl, - hvad vil være den bedste investering?. Der er SÅ mange flotte- jeg havde regnet med at bruge 25-30 k på det.
Jeg véd at man vel i princippet skal vælge det man føler for - men samtidig skal mit første ur også stå som en god start/ investering om man vil.
Jeg håber at I vil være behjælpelige med mit spørgsmål - på forhånd tak!

Mikkel S
Svar
#2
Hej Mikkel,

Det der med investeringen kan jeg ikke hjælpe med. Det er svært at sige, hvad der vil holde sin værdi. Jeg ville gå efter, hvad der føles rigtigt på armen. Selvfølgelig har du sikkert nogle krav til, hvad uret skal kunne: Dato, sekundviser, automatisk/manuelt.

Jeg prøvede selv adskillige pammer, før jeg valgte, men jeg var egentlig ikke så meget i tvivl, da jeg først havde prøvet et 111. Mine kriterier var, at det skulle være manuelt optræk og have kronebeskytteren. Det udelukkede radomir, selvom Black Seal er et lækkert ur. Dato er en god ting og jeg svaner den lidt, men jeg kan ikke lide det lille forstørrelsesglas. Det ødelægger simplethen uret design efter min mening.

Jeg har ikke fortrudt min 111. Det er et fantastisk robust ur og det har et enkelt design, man ikke bliver træt af at kigge på.

Tag ind til klarlund og prøv, hvad de har hjemme. Jeg var inde og prøve adskillige gange, før jeg endlig bestemte mig og fik en glimrende betjening, også alle de gange, hvor jeg bare kiggede.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#3
De største stigninger er de seneste år gået på Historic modellerne. Dvs. groft sagt de modeller med manuelt optræk. Det er de mest populære pga. deres lighed med de historiske modeller. Dernæst skal de være sjældne, dvs. lav stk. tal for modellen og ikke blot serien. Pre-V og PVD modellerne er de modeller som er steget mest, og T-skive modellerne i A- og B-serierne er også ved at være godt med. De ligger desværre lidt uden for dit budget.
Jeg tvivler på at man kan forudse hvilke modeller i Panerais program som vil tage de største prishop. Det afhænger meget af hvilke modeller som udgår og seriestørrelse i fremtiden.
Jeg ville nok gå efter et destro, hvis det skal være nyt, og inden for dit budget. Det nye Fiddy var også et godt alternativ, men meget "overpriced". Desuden er prisen langt over 30 kkr. Icon_e_sad Men det skal nok stige i værdi.

Mads Gjødesen
Svar
#4
Hej Mads og Lars B

Tusind tak for den hurtige tilbagemelding!
Icon_e_biggrin
Jeg er nu igen blevet lidt klogere, - og vil forhåbentlig inden længe være med i klubben Icon_e_biggrin
Har også en erfaren ur haj som sparringspartner, - og jer som ekstra vejledning hvilket gør mig sikker på at mit nye ur er der ude og bare venter på mig Icon_e_biggrin

Mange hilsner Mikkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)