Hvad gør man med et åbent garantibevis??
#1
Jeg købte sidste år en ny IWC GST Chrono Rattrapante på det grå marked med alt inkluderet inklusiv et åbent garantibevis.

Nu er det sådan at den ene knap desværre er faldet af, og den skal selvfølgelig erstattes.

Er det bare at betale ved kasse ét, eller kan jeg bruge garantibeviset til noget??

Mvh Peter
Svar
#2
Hvis garantibeviset ikke er udfyldt er der kun en til at betale og det er dig selv,medmindre du har en god ven der er autoriseret forhandler og vil stemple dit garantibevis med hans forretning og navn,og med risiko for en mistet forhandling.
Svar
#3
Tak for tilbagemeldingen.

Regnede egentligt også med at det bare var at betale.

Mvh Peter
Svar
#4
Icon_cryDu kan jo også bruge undskyldningen med at du har fået uret, og ikke ved hvor det er købt andet end i udlandet hav papirer og box med det fremmer normalt resultatet, du kan jo ikke gøre for papirene ikke er udfyldt og med lidt "naturlig dumhed" kan mange ting lade sig gøre....
mvh Lars
Svar
#5
peh Skrev:Tak for tilbagemeldingen.

Regnede egentligt også med at det bare var at betale.

Mvh Peter

Ja det tror jeg du skal regne med - at skulle betale vel at mærke.

Det med at spille dum osv. tvivler jeg på holder. Ingen forærer eller køber et ur hos en aut. forhandler uden gyldig garanti (stemplet garantibevis). Det er ikke noget den aut. forhandler glemmer eller overser. Så regn du bare med, at man hos den aut. forhandler, hvor du i givet fald henvender dig, ikke er født igår. Vil tro, at man godt er klar over, at uret er "grey market", og at det er årsagen til de "åbne papirer".

Men du kan da godt prøve ...du kan maksimalt "risikere", at man afviser at gøre noget ved uret, uden kontant betaling.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)