Erfaringer med import af ure
#1
Det er jo ydeligvis betydeligt billigere at købe ure via internet fra USA.

Men er der nogen som har erfaringer med told, moms osv.

Skal man altid betale - eller kommer det an på om pakken checkes eller hvad?
Svar
#2
Icon_idea Søg lidt på dette site og du vil finde omtrent 4577 indlæg omkring dette emne Icon_exclaim Icon_exclaim
Svar
#3
53 artikler. Icon_smil
Svar
#4
Svaret kunne også bare være:

Ja du skal altid betale moms og afgift!

/Crook
Svar
#5
Nowice Skrev:Det er jo ydeligvis betydeligt billigere at købe ure via internet fra USA.

Men er der nogen som har erfaringer med told, moms osv.

Skal man altid betale - eller kommer det an på om pakken checkes eller hvad?
Man skal efter reglerne naturligvis betale told og moms. Told er ikke så slemt men moms er jo som du ved en del.
I stedet for den sjove kampagne med retsind og selvretfærdighed, vil jeg sige ærligt til dig, at det helt som du gætter, er tilfældigt om pakken fanges og told opkræves. Nogen transportører er mere udsatte end andre, men summa sumarum er, det er ret tilfældigt, men der findes ingen som helst garanti for at undgå det.
En del beder afsenderen angive lavere værdi end sandt er. Det kan virke, men det er også klart, at hvis det opdages er det noget der stiller en meget vanskeligere i en sag med toldvæsenet. Mange vil også nægte at være med til at deklarere falsk værdi.
Vigtigt er, at man altid skal se til at få værdien skrevet tydeligt på pakken elller brevet. OM man bliver udtaget til kontrol, og der ikke er angivet toldværdi, så får man sig en ekstra afgift, retfærdigt nok, fordi toldvæsenet skal checke værdien.

Jeg ved ikke hvorfor dette forum har så svært ved bare at svare ærligt på hvordan det fungerer. Nogen gange slipper du sikkert, andre gange fanges du. Er du klar på den risiko? Hvis ja, så er det jo ikke så meget anderledes end mange som har en ekstra flaske med hjem, og moralen kan vi vel overlade til andre, det er jo ikke det som afgør nationaløknnomien eller om vi får passet vore børn ordentligt, hvis vi skal være helt realistiske, men betydning har det jo i teorien. Protektionisme kunne jo også diskuteres som våben, men det er nok lidt uden for furummet.

Europe er uden moms og told hvis det er EU. Schweiz, selvom det ike er EU checkes utrolig sjældent.

Gør op med dig selv om du vil tage chancen. Risikoen er klar for at blive sat i told. Moralen overlader jeg til dig selv.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)