Hvad er det fedeste urmærke for dig?
Kim.A.S.I Skrev:Mit super Ur Er Panerai eller et Audemars Piguet Royal Oak .
Men der er så mange Ure . Men det er der vigtigt for mig er
også om det passer mig ,for hvad der ser super godt ud på
en ser ikke altid så godt ud på mig. F.eks. et Patek en af mine
venner har, ser ud som et dame ur på mig, men det er da et fedt ur
hvis man kigger på Historien og kvaliteten.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson

Kors i hytten hvor er jeg bare heldig så........ ALLE ure ser brandgodt ud på mig Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har det med Rolex ligesom Sort Renault Cognac. Det er for opreklameret til mig. Jeg er nok mere til den diskrete nydelse.
P.t har jeg et Vacheron Overseas Cronometer, hvilket jeg har stor fornøjelse af - også fordi kun kendere ved hvad det er for et ur. Havde jeg nu haft et Rolex havde alle haft en mening om det
I øvrigt har jeg fået kig på et Glashutte PanoMaticLunar, som jeg synes er på en gang smukt og anderledes.
Mvh. Ib Jensen
Ib Jensen
Svar
Kors i hytten hvor er jeg bare heldig så........ ALLE ure ser brandgodt ud på mig

Jo men der er også mennesker der går så ned i det lokale sol center og tager 50 timers sol så de er helt rød sorte i hoved, iføre deres stramme 80er stræk cowboy bukser og en ultra slim iceman t-shirt og en bordeaux habit jakke købt i Bravo Mr. Jardex, laver et lille opsmøg på ærmet så man kan se den har lime grøn foer.
Og tænker hold da op jeg se ud som en million.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
Kim.A.S.I Skrev:Kors i hytten hvor er jeg bare heldig så........ ALLE ure ser brandgodt ud på mig

Jo men der er også mennesker der går så ned i det lokale sol center og tager 50 timers sol så de er helt rød sorte i hoved, iføre deres stramme 80er stræk cowboy bukser og en ultra slim iceman t-shirt og en bordeaux habit jakke købt i Bravo Mr. Jardex, laver et lille opsmøg på ærmet så man kan se den har lime grøn foer.
Og tænker hold da op jeg se ud som en million.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson

Kim, det var ment som en joke.
Svar
Hmm for mig er de ringen tvivl, klart Audemars Piguet!! HIstorie, traditioner og helt og aldeles overlegen kvalitet!!! Dog trækker det en smule ned at deres sportsmodeller er så afsindigt kostbare, meen det er vel også noget af deres "ikonstatus"!!!

Thomas Bech
Svar
valget af "urmærket" har med ejerens personlighed at gøre og kan vel svært fastlægges på ét urmærke. klassiske vintageure, dykkerure, fliegerure, militærure, guld, sølv, titan, stål, midsize, oversize. nogle er ligeglade med præcisionen af sin kostbarhed - andre vælger et quartzur. nogle vælger et mærke som alle anerkender som et godt ur - andre går egne veje og vælger et sjældent mærke. jeg selv elsker gamle, mekaniske ure med høj præcision og skal det være et nyt, er et 14 karats guld ur det mindste. breitling er nok det mærke der passer bedst til min personlighed og af dem min guld-chronomat.
Svar
Haha Ja det var mit indlæg nu også Cal.65. Og jeg gik også udfra at det du skrev var sjov Det var nu bare en masse pis jeg skrev, en form for min sakasme og dårlige hurmor.. Men jeg skal nok tilføre lidt
smilies næste gang jeg komme ud med min hurmor Icon_e_biggrin .

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
Ynglingsmærket må være Audemars Piguet. Her er design, historie, værker og håndværksmæssig kvalitet helt i top. Er man til sportsure er Royal Oak´en kongen, og ind til videre har jeg ikke fundet noget som matcher.

Panerai er mega lækkert design, men ETA-værkerne bliver jeg aldrig stor fan af, trods den meget fine efterforarbejdning hos Panerai.

Rolex har god historie, klassisk design samt robuste og driftsikre. Jeg har en svaghed for de gl. modeller, så som SD 1665 og red subs. Men de nye modeller mangler lidt individualitet og kærlighed for håndværket. 1.000.000 ure om året er bare i overkanten.

Blancpain (trilogi-serien), Vacheron Constantin (Overseas) og PP Nautiulus er også super lækre, med god historie og håndværk i topklasse. Men de er lidt for flashy med kombinationen af blankpolerede og matte dele.

Zenith er en stærk outsider. Desværre har de en lidt flad historie før El Primero- og Elite- værkerne gjorde deres indtog. Men helt klart det mærke med mest value-for-money på det grå marked.

Så skulle samlingen skaleres ned til et ur(mærke), ville der sidde et AP RO Jumbo eller Chrono på mit håndled.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)