Kære Mads
Mads Gjødesen Skrev:Master Control er en model-række fra JLC. Geographic er en model i Master Control serien. Så der er ikke tale om to forskellige ure.
Værkerne i master-serien er næsten alle baseret på ebauch JLC 889/2, som er af meget høj kvalitet og benyttes bla. også af Audemars Piguets, Vacheron Constantine og Chopard.
Mads Gjødesen
Det er jeg nu ikke helt enig med dig i.
1) Master serien er en model-række og både Master control og Master Geographic er begge dele af denne.
Derudover så består serien yderligere af 8 andre modeller.
Master Ultra-Thin, Master Reserve de Marche, Master Date, Master Moon, Master Reveil, Master Perpetual, Master Eight Days og Master Grande Menovox. (Master Compressor serien ikke indbefattet.)
2) Jeg vil mene at det er to meget forskellige ure.
Master Control er et meget klassisk og stilrent ur uden andet end sekundviser og dato, mens Master Geographic er mere "visuelt spændende" med to tidszoner, power reserve, 24 city-disc og night/day indicator foruden sekundviser og dato.
Værket i Master control er som du skriver JLC 889/2 mens det i Master Geographic er JLC 923/3
(Værkerne i resterende er: Master Ultra-Thin JLC 849, Master Reserve de Marche JLC 928/2, Master Date JLC 891/447, Master Moon JLC 891/448/2, Master Reveil JLC 918, Master Perpetual JLC 889/440/2, Master Eight JLC 887 Days og Master Grande Menovox JLC 909.
Ellers så kan jeg kun give dig ret i at det er værker af højeste kvalitet, klassisk design og masser af ur-nostalgi.
Med venlig hilsen
AMS