16550 cream
Hej kristian,

som den expert du er kan du sikkert hjælpe med at give en indikation af prisniveauet for en 16550 cream fra ´84. Sælger er meget anerkendt og 100% Kosher. Uret er uden boks og papirer, men i god stand. Hvad er prisniveauet???

På forhånd tak

/JP
Svar
JP.

For det første mener jeg ikke, at 16550 blev intoduceret før 1985 med en produktionsperiode på tre-fire år. Hvis sælger har angivet produktionsår udfra serienummer, så kan dette være årsagen til det afvigende årstal.

Dernæst kunne jeg godt tænke mig at se et billede af uret for at se om uret virker OK iedt hele taget og om krans er det oprindelige til den model, idet den er anderledes fra nuværende Ex II. Der er flere og flere sammensatte versioner ude (se evt. mn respons længere nede af forummet). Skivens typografi er en typisk "give-away".

Cream Explorers er steget meget i de sidste par år efter at have ligget på ca. $5-5500 længe. Hvis uret er 95% eller i bedre stand, box og papirer så ville jeg tro, at du skulle af med alt fra $6000-8000. Med den lave dollar er der bestemt gode handler, men jeg ville nok ikke købe et sådan ur uden at have nydet det "live".

Måske kan du fortælle mig hvem sælger er og måske sende nogle billeder for at jeg kan give et mere præcist svar?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)